Page 507 - kamu-personel-rejimi-2
P. 507
ettiği değerlendirilmiştir. Kurumumuzca makul şüphe ve somut bilgi-
ye ulaşılamadığı, dosya kapsamına göre de bu değerlendirmeye aykırı
davranıldığı tespit edilemediğinden, idarenin kamu yararı ve hizmeti
gereğine göre yaptığı değerlendirmenin hukuka ve hakkaniyete aykırı
olmadığı sonucuna varılmıştır.
E. İnsan Hakları Yönünden Değerlendirme
17) Anayasamızın 10 maddesinde ifadesini bulan kanun önünde
eşitlik, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinin 13.maddesindeki etkili
başvuru, 14 maddesindeki ayrımcılık yasağı ve 17.maddesindeki hak-
ların kötüye kullanımının yasaklanmasına aykırı davranıldığına ilişkin
herhangi bir bulgu ve bilgiye rastlanmadığı gibi, başvuran tarafından
da iddia edilmediğinden insan hakları ihlalinin söz konusu olmadığı
sonucuna varılmıştır.
F. İyi Yönetişim İlkeleri Yönünden Değerlendirme
18) İdarenin gönderme kararı üzerine başvurana zamanında cevap
verdiği gibi, Kurumumuz tarafından Vergi Denetim Kurulu Başkanlı-
ğından istenen bilgi ve belgelerin anılan idare tarafından iyi yönetişim
ilkelerine uygun olarak gecikmeksizin, gerekçeli olarak, gerekli özen ve
itina gösterilmek suretiyle gönderildiği, iyi yönetişim ilkelerine uygun
hareket edildiği değerlendirilmiştir.
IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL
MEVZUAT
A. Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması
19) 14/6/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu
Kanununun 21 inci maddesinin birinci fıkrası uyarınca, durmuş olan
dava açma süresi gerekçeli ret kararının ilgiliye tebliğinden itibaren
kaldığı yerden işlemeye başlayacaktır.
B. Yargı Yolu
20) 2709 Sayılı 1982 Anayasası’nın Temel Hak ve Hürriyetlerin
Korunması Başlıklı 40.maddesinin 2.fıkrasında, “Devlet, işlemlerin-
de, ilgili kişilerin hangi kanun yolları ve mercilere başvuracağını ve
sürelerini belirtmek zorundadır.” hükmü yer almakta olup, 6328 sa-
yılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun 20 inci maddesinin ikinci
502 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU