Page 61 - kamu-personel-rejimi-2
P. 61
I. USÛL
A.Şikayet Başvuru Süreci
1. Şikayet başvurusu, Kurumumuza e başvuru yolu ile gönderilen
ve 04/11/2014 tarih ve 10210 sayı, 10/11/2014 tarih ve 10385 sayı,
26/12/2014 tarih ve 12270 sayı, 26/12/2014 tarih ve 12239 sayı,
26/12/2014 tarih ve 12257 sayı ile kayıt altına alınan, gerçek kişiler
için şikayet başvuru formu vasıtasıyla yapılmıştır. Şikayet başvurula-
rının karara bağlanması için 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer
sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanu-
nunun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeli-
ğin 41/1 a maddesi ve İmza Yetkileri Yönergesinin 7 nci maddesinin
birinci fıkrasının (e) bendi uyarınca, şikayetin incelenmesine ve araş-
tırmasına geçilmiş, 2014/4816 şikayet no.lu Kısmi Tavsiye Kısmi Ret
Önerisiyle Kamu Başdenetçisi’ne sunulmuştur.
B.Ön İnceleme Süreci
2. 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede
yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 22 nci maddesinin 3
üncü fıkrasında aynı sebep ve konuya ilişkin benzer nitelikte şikayet
başvurularının birleştirilerek incelenebileceği düzenlemesine yer ve-
rilmiştir.
3.Yapılan ön inceleme neticesinde, idari başvuru yolları tüketilme-
yen 2014/4816, 2014/4881, 2014/5794, 2014/5798 esas numaralı
şikayet başvuruları hakkında Gönderme Kararı verildiği, söz konusu
karar üzerine şikayetçilerin tekrar süresinde Kurumumuza başvuruda
bulundukları, 2014/5800 esas numaralı şikayet başvurusuna ilişkin
yapılan idari başvuruya ise ilgili idarenin 60 gün içinde cevap vermedi-
ği, başvuruların şikayet ve talep edilen hususların sebep ve konu bakı-
mından 2014/4816 nolu şikayet dosyası ile bağlantılı olması nedeniyle
2014/4881, 2014/5794, 2014/5798, 2014/5800 esas numaralı dosya-
ların 2014/4816 nolu şikayet dosyasında birleştirilmesine karar veril-
diği, şikâyet konusunun kurumumuzun görev alanına girdiği, şikâyet
konusu her ne kadar idarenin personel politikasında takdir yetkisi olsa
da, takdir yetkisinin sınırsız ve keyfi olmadığı, bunun kamu yararı ve
hizmetiyle sınırlı olduğu, denetime de açık bulunduğu ilkeleri birlikte
değerlendirildiğinde başvuranların haklı beklentiye girmeleri, sınav
56 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU