Page 731 - kamu-personel-rejimi-2
P. 731

gösterdiği, bu hesaplamanın ve mezkur genelgenin (B) bendi ile yapı-
            lan düzenlemenin 375 sayılı KHK’nin Ek 10 uncu maddesinin 1 inci
            fıkrasında yer alan “…aylıklarını 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu-
            na göre almakta olanlara anılan cetvellerde kadro unvanlarına karşılık
            gelen gösterge rakamlarının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu
            bulunacak tutarlarda ücret ve tazminat verilir. Bu ödemelere hak kaza-
            nılmasında ve bunların ödenmesinde aylıklara ilişkin hükümler uygu-
            lanır.” hükmüne açık şekilde aykırı düzenleme ve hesaplama içerdiğini,
               3.6. Bu nedenle 15/01/2012 tarihinden önce gelir vergisi nasıl he-
            saplanıyorsa, 15/01/2012 tarihinden sonra da gelir vergisinin aynı şe-
            kilde hesaplanması gerektiği, 161 seri nolu Devlet Memurları Genel
            Tebliğinde yapılan hesaplama ile 375 sayılı KHK’nin Ek 10 uncu mad-
            desine göre aylık alan denetim elemanlarının ücretli gibi gelir vergisi
            yönünden vergilendirilmesi, 375 sayılı KHK’nin Ek 10 uncu maddesi-
            nin 1 inci fıkrasında (Ek: 11/10/2011-KHK-666/1 md.) yer alan “öde-
            melere hak kazanılmasında ve bunların ödenmesinde aylıklara ilişkin
            hükümlerin uygulanır.” amir hükmüne aykırı olduğu, dolayısıyla gelir
            vergisi  hesaplamasının  15/1/2012  tarihinden  önce  yürürlükte  olan
            mevzuat hükümlerine göre hesaplanması gerektiği, aksi durumda teb-
            liğin B/5  maddesinin devamında Örnek-8’de, yer alan tablodan da an-
            laşılacağı üzere 15/1/2012 tarihinden önce yürürlükte olan mevzuat
            hükümlerine göre söz konusu İç Denetçi 92,20 TL gelir vergisi öder-
            ken, 666 sayılı KHK’nin yanlış yorumlaması sonucunda 15/1/2012
            tarihinden sonra  brüt ödemede  (4.641,77-  4.361,48)  280,29  TL’lik
            artışa rağmen, ortalama aylık gelir vergisi ise; (488,11-92,20) 395,91
            TL arttığı, bu durumda kamu görevlilerine ödenen ödemelerde yapılan
            iyileştirmelerin sadece göreceli olduğu anlaşıldığı,
               3.7. Burada 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararname eki 1 sayılı
            cetvelde sayılan memurlar sadece ek ödemeden dolayı damga vergisi-
            ne tabi tutulurken, 2 ve 3 sayılı cetvelde belirtilen memurlar ve dene-
            tim elemanları ödeme değil, ücret aldıkları kabul edildiklerinden dola-
            yı gelir vergisi açısından farklılık oluşturulduğu,
               3.8. 2709 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının 73 üncü mad-
            desinde “Herkes, kamu giderlerini karşılamak üzere, mali gücüne göre,
            vergi ödemekle yükümlüdür. Vergi yükünün adaletli ve dengeli dağılı-
            mı, maliye politikasının sosyal amacıdır. Vergi, resim, harç ve benzeri





           726   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   726   727   728   729   730   731   732   733   734   735   736