Page 804 - kamu-personel-rejimi-2
P. 804

işlevlerinden olan kamu hizmetinin görülmesindeki yeri tartışmasız olan
            kamu görevlileri için statülerine, yaptıkları görevlerin gereklerine uygun
            yasal düzenleme yapılmasını gerekli kılmaktadır. Yasa koyucunun devlet
            memurluğuna girişte yapılacak sınavların türü, biçimi ve usulleri hakkında
            takdir yetkisi bulunmaktadır. Yasa koyucunun söz konusu takdir yetkisini
            kullanırken kamu yararını gözeteceği açıktır.”  Değerlendirmesinde  bu-
            lunmuştur.

               19. Anayasa Mahkemesi’nin 26/07/2013 tarihli ve 28719 sa-
            yılı Resmi Gazete’de yayımlanan 09/02/2012 tarihli, E:2010/93
            ve K:2012/20 sayılı Kararında; “Kanun koyucu, Anayasa’ya ve huku-
            kun genel ilkelerine uygun olması ve kamu yararını gözetmesi koşuluyla,
            devlet memurluğuna girişte yapılacak sınavların türü, biçimi ve usulleri
            hakkında düzenleme yapmak yetkisine sahip olup, düzenlemenin kamu ya-
            rarına, başka bir anlatımla ülke koşullarına uygun olup olmadığının belir-
            lenerek takdir edilmesi kanun koyucuya aittir.” ifadelerine yer verilmiştir.

               C. Kamu Denetçisi Muhittin Mıhçak’ın Kamu Başdenetçisine
            Önerisi
               Şikayetin yerinde olmadığı tespitiyle hazırlanan Ret Önerisi Kamu
            Başdenetçisinin uygun görüşlerine sunulmuştur.
               D. Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk  Yönünden Değerlen-
            dirme:
               20.. Anayasanın 7 inci maddesi uyarınca, yasama yetkisi Türk mil-
            leti adına yasama organına ait olan ve devredilemez bir yetkidir. Ya-
            sama, yetkisi genel, asli ve devredilmez bir  yetkidir.  Yasama yetkisin
            genelliği, her konunun Anayasaya aykırı olmamak koşuluyla kanunla
            düzenlenebileceği anlamına gelmektedir  2
               21.  Yasama yetkisinin asliliği ise, yasama organının bir konuyu
            doğrudan doğruya, yani araya herhangibir işlem girmeksizin düzenle-
            yebilmesidir. Yürütme organı ve yürütme organının bir kolu olan ida-
            re, doğrudan doğruya hukuki işlemler yapmak yetkisine sahip değil-
            dir. Yürütme organının  ve bu organın bir kolu olan idarenin işlemleri,
            hem sübjektif hem de düzenleyici işlemleri bakımından, mutlaka o
            alanı önceden düzenlemiş olan bir kanuna dayanmak zorundadır. Bir
            başka deyişle, idari işlemin mevcut bir kanuna dayanma zorunluluğu
            bulunmaktadır  3




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  799
   799   800   801   802   803   804   805   806   807   808   809