Page 214 - kamu-personel-rejimi-3
P. 214

başlıklı 6 ncı maddesinde “Kurumun, inceleme ve araştırma yaparken
            idarenin, insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uy-
            gunluk, ayrımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanıl-
            maması, eşitlik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap veri-
            lebilirlik, haklı beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması,
            dinlenilme hakkı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede
            karar verme, kararların gerekçeli olması, karara karşı başvuru yolla-
            rının gösterilmesi, kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel ve-
            rilerin korunması gibi iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile
            tutum veya davranışta bulunup bulunmadığını gözeteceği düzenlen-
            miştir. Söz konusu Yönetmelik hükmünde yer alan ilkelerin kaynağını
            teşkil eden Avrupa Birliği Temel Haklar Şartının 41 inci maddesinde
            de iyi yönetim hakkından bahsedilmekte olup, benzer ilkelere Avrupa
            Parlamentosu tarafından kabul edilen “ Avrupa Doğru İdari Davranış
            Yasası’ nda” da yer verilmiştir.
                19) Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme ne-
            ticesinde;  şikayet başvurusu kapsamında Kurumumuzca istenilen
            bilgi ve belgelerin İdare tarafından süresi içerisinde ve gerekçeli ola-
            rak Kurumumuza gönderildiği, şikayetçinin başvurusu ile ilgili yaptığı
            itiraza İdare tarafından gerekçeli olarak cevap verildiği böylece “ma-
            kul sürede karar verme” ilkelerine uygun hareket ettiği, dolayısıyla
            idarenin bu yönlerden iyi yönetişim ilkelerine uygun davrandığı an-
            laşılmıştır. Ancak Jandarma Genel Komutanlığı’nın, şikâyet başvuru-
            cusunun konuyla ilgili ilk başvurusunu gerekçeli olarak reddetmesine
            rağmen, karara karşı başvuru yolunu göstermediği belirlenmiştir. İyi
            yönetişim ilkelerinde vurgulanan “karara karşı başvuru yollarının
            gösterilmesi”  ilkesine uymadığı anlaşılmış olup, İdarenin bundan
            böyle bu ilkelere de uyması beklenmektedir.


               IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL
               MEVZUAT:
               A. Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması:
               20) 14/06/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu
            Kanununun 17 nci maddesinin sekizinci fıkrasına göre Kamu Denetçi-
            liği Kurumuna, dava açma süresi içinde yapılan başvuru işlemeye baş-
            lamış olan dava açma süresini durdurmakta olup, 21 inci maddesinin




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  209
   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219