Page 262 - kamu-personel-rejimi-3
P. 262
Temel Haklar Şartının 41 inci maddesinde de iyi yönetim hakkından
bahsedilmekte olup, benzer ilkelere Avrupa Parlamentosu tarafından
kabul edilen “Avrupa Doğru İdari Davranış Yasası”nda da yer verilmiş-
tir.
30. Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme netice-
sinde; şikayet başvurusu kapsamında Kurumumuzca istenilen bilgi
ve belgelerin idare tarafından süresi içerisinde cevap verilmekle bir-
likte, 4 üncü paragrafta belirtilen cevabi yazıda konuyla ilgili hiçbir
açıklamada bulunulmadan sadece belgelerin yazı ekinde gönderilmiş
olması nedeniyle “kararların gerekçeli olması ilkesi”, “nezaket”
ve “hesap verilebilirlik” ilkelerine uyulmadığı, 5 inci paragrafta
belirtilen cevabi yazının ise gerekçeli ve ayrıntılı olması nedeniyle bu
yazıda idarenin “kararların gerekçeli olması ilkesi” ve “hesap ve-
rilebilirlik” ilkelerine uyduğu, ayrıca idarenin başvurucuya vermiş
olduğu cevaplarda “karara karşı başvuru yollarının gösterilme-
si” ilkesine de uyulmadığı anlaşılmış olup, idarenin bundan böyle
bu ilkelere de uyması beklenmektedir.
IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL
MEVZUAT
A. Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması
31. 14/06/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu
Kanununun 17 nci maddesinin sekizinci fıkrasına göre Kamu Denetçi-
liği Kurumuna, dava açma süresi içinde yapılan başvuru işlemeye baş-
lamış olan dava açma süresini durdurmakta olup, 21 inci maddesinin
birincisi fıkrası uyarınca başvurunun Kurum tarafından reddedilmesi
durumunda, durmuş olan dava açma süresi gerekçeli Ret Kararının il-
giliye tebliğinden itibaren kaldığı yerden işlemeye başlayacaktır.
B. Yargı Yolu
32. Anayasamızın Temel Hak ve Hürriyetlerin Korunması başlıklı
40 ıncı maddesinin ikinci fıkrasında, “Devlet, işlemlerinde, ilgili kişile-
rin hangi kanun yolları ve mercilere başvuracağını ve sürelerini belirtmek
zorundadır.” hükmü yer almakta olup, 6328 sayılı Kamu Denetçiliği
Kurumu Kanununun 20 nci maddesinin ikinci fıkrası uyarınca, ilgili
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 257