Page 496 - kamu-personel-rejimi-3
P. 496

derece kritik iller arasında yer aldığını, EK-II sayılı cetvelinde hangi
            birliklerin söz konusu tazminatı alacağının açıkça belirtildiğini, Ek-II
            sayılı cetvelinin a/1’inci ve a/2’nci maddelerinde Komando ve Jandar-
            ma  Özel  Harekat  birliklerinde görevli  personel;  a/7’nci  maddesinde
            ise  “Yukarıda sayılan birliklerin emrine/desteğine/harekat komutasına
            veya harekat kontrolüne verilen muharebe, muharebe destek ve muhare-
            be hizmet destek birliklerinde görevli personel” hükümleri doğrultusun-
            da hangi birliklerin personellerinin söz konusu tazminatı almaya hak
            kazandığının apaçık hükme bağlandığını, bu hükümlere göre Dörtyol
            Hizmet Destek Birlik Komutanlığında görev yapan personelin söz ko-
            nusu tazminatı almaya hak kazandıklarının apaçık ortada olduğunu,

               4.1. Jandarma Genel Komutanlığının PER:1300-1327342-15/Per.
            Pl.ve Ynt.Ş. Mali ve Özl. Hak.Ks.A.liği Sayılı, 29 Aralık 2015 tarihli ve
            “Dörtyol Hiz.Ds.Brl.K.lığının İlave Ek Tazminatı” Konulu Hatay İl Jan-
            darma Komutanlığına bildirdiği “olumlu” görüşte de vazife bilgilerine
            göre değerlendirilmesi gerektiğinin bildirildiğini ancak Hatay İl Jan-
            darma Komutanlığının tazminatları ödemediğini, Hatay İl Jandarma
            Komutanlığının tazminatın ödenmemesine ilişkin herhangi bir gerek-
            çe de belirtmediğini, bunun da Kararların Gerekçeli Olması ilkesine
            aykırılık taşıdığını, Hatay İl Jandarma Komutanlığının, bütün bu su-
            retler ile Yönetmelikte belirtilen İyi Yönetim İlkelerinden “kanunlara
            uygunluk, yetkinin kötüye kullanılmaması, haklı beklentiye uygunluk,
            kazanılmış  hakların  korunması,  kararların  gerekçeli  olması,  karara
            karşı başvuru yollarının gösterilmesi” gibi iyi yönetim ilkelerini ihlal
            ederek Dörtyol Hizmet Destek Birlik Komutanlığında göreve başlanı-
            lan tarihten itibaren hak edilen tazminatı ödemeyerek mağduriyete
            sebep olduğunu belirterek,
               4.2. İdare tarafından “kanunlara uygunluk, yetkinin kötüye kul-
            lanılmaması, haklı beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korun-
            ması, kararların gerekçeli olması, karara karşı başvuru  yollarının
            gösterilmesi”  gibi  iyi  yönetim  ilkelerinin  ihlal  edildiğinin  tespit
            edilmesini, idare makamları tarafından hatalı davranıldığının kabul
            edilmesini, Dörtyol Hizmet Destek Birlik Komutanlığında göreve baş-
            lanılan tarihten itibaren hak edilen tazminatın  geçmişe  dönük olarak
            yasal faizi ile birlikte ödenmesini, müracaatın, idarenin sıralı makam-
            ları tarafından duyulması  üzerine tarafsızlık ve adalet ilkesine uygun
            olarak; sıralı amirler ve makamlar tarafından “Sen nasıl bizi şikayet




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  491
   491   492   493   494   495   496   497   498   499   500   501