Page 527 - kamu-personel-rejimi-3
P. 527

31. Yukarıdan beri anlatılan hususlar, şikâyet başvurucusu-
            nun iddiaları, idarenin konu ile ilgili açıklamaları, yasal mev-
            zuat, yargı içtihatları ve tüm dosya kapsamı hep birlikte de-
            ğerlendirildiğinde;  şikâyetçinin görev yaptığı kurumun 375 sayılı
            Kanun Hükmünde Kararnamenin Ek 10 uncu maddede sayılan Ku-
            rumlar arasında bulunmaması, 5302 sayılı Kanunun 36 nci maddesi
            hükmünde de genel sekreter yardımcılarının genel idare hizmetlerine
            dahil bakanlık daire başkanları için öngörülen mali haklardan tümüyle
            yararlanacağına dair bir hükme yer verilmemesi ve yararlanılacak maaş
            kalemlerinin sadece maddede sayılanlarla sınırlandırılması nedeniyle,
            il özel idaresi genel sekreter yardımcılarına Ek 10 uncu maddede dü-
            zenlenen ücret ve tazminatların ödenmesinin mümkün olamayacağı,
            Anayasa Mahkemesi konuya ilişkin iptal kararının geriye yürüyeceği
            kabul edilse dahi bunun şikâyetçiye II sayılı Cetvel kapsamında ödeme
            yapılacağı sonucunu doğurmayacağı anlaşılmış olup idarenin şikâyet-
            çinin talebinin reddine ilişkin işleminde herhangi bir hukuka aykırılık
            tespit edilemediğinden şikâyetin reddine karar vermek gerekmiştir.

               E. İnsan Hakları Yönünden Değerlendirme
               32. 2709 T.C. Anayasasının “Kanun önünde eşitlik” başlıklı 10 uncu
            maddesindeki eşitlik ilkesinin, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinin
            13 üncü maddesindeki etkili başvuru hakkının ve 17 inci maddesin-
            deki hakları kötüye kullanma yasağının ihlal edildiğine dair herhangi
            bir bilgi ve bulguya rastlanmadığı gibi şikâyete konu olayda, Birleşmiş
            Milletler İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi ile İnsan Hakları Avru-
            pa Sözleşmesinde yazılı ve güvence altına alınmış olan başkaca bir in-
            san hakkı ihlalinin tespit edilemediği sonuç ve kanaatine varılmıştır.
               F. İyi Yönetişim İlkeleri Yönünden Değerlendirme

               33. Günümüzde demokratik, modern ve katılımcı yönetim anlayı-
            şında idarelerden sadece hukuka uygun olarak hareket etmeleri değil
            aynı zamanda iyi yönetişim ilkelerine de uygun işlem tesis etmeleri de
            beklenmektedir.
               34. 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazete’de
            yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
            İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin “İyi Yönetim İlkeleri”
            başlıklı 6’ncı maddesinde “Kurum, inceleme ve araştırma yaparken ida-
            renin, insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uygunluk,



           522   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   522   523   524   525   526   527   528   529   530   531   532