Page 564 - kamu-personel-rejimi-3
P. 564

C. İyi Yönetişim İlkeleri Yönünden Değerlendirme

               25. Günümüzde demokratik, modern ve katılımcı yönetim anlayı-
            şında idarelerden sadece hukuka uygun olarak hareket etmeleri değil
            aynı zamanda iyi yönetim ilkelerine de uygun işlem tesis etmeleri bek-
            lenmektedir.
               26. 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede
            yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
            İlişkin Usul Ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin “İyi yönetim ilkeleri”
            başlıklı 6 ncı maddesinde “Kurum, inceleme ve araştırma yaparken
            idarenin, insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uy-
            gunluk, ayrımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanıl-
            maması, eşitlik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap veri-
            lebilirlik, haklı beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması,
            dinlenilme hakkı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede
            karar verme, kararların gerekçeli olması, karara karşı başvuru yolla-
            rının gösterilmesi, kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel ve-
            rilerin korunması gibi iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile
            tutum veya davranışta bulunup bulunmadığını gözetir ve iyi yönetim
            ilkelerine uyar.” hükmü yer almaktadır. Söz konusu Yönetmelik hük-
            münde yer alan ilkelerin kaynağını teşkil eden Avrupa Birliği Temel
            Haklar Şartı’nın 41 inci maddesinde de iyi yönetim hakkından bahse-
            dilmekte olup, benzer ilkelere Avrupa Parlamentosu tarafından kabul
            edilen “Avrupa Doğru İdari Davranış Yasası” nda da yer verilmiştir.
               27. Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme ne-
            ticesinde; somut olayda Kurumumuzca istenilen bilgi ve belgeleri
            İdarenin yasal süresi içerisinde gerekçeli olarak Kurumumuza gönder-
            diği, ayrıca İdarenin şikâyetçi ile işlemlerinde kanunlara uygunluk, he-
            sap verilebilirlik, haklı beklentiye uygunluk, bilgi edinme hakkı, makul
            sürede karar verme, kararların gerekçeli olması, kararın geciktirilmek-
            sizin bildirilmesi ilkelerine uygun hareket ettiği ancak idarenin ce-
            vabi yazılarında hangi sürede hangi mercilere başvurabileceğini şikâ-
            yetçiye göstermediği anlaşıldığından iyi yönetim ilkelerinden karara
            karşı başvuru yollarının gösterilmesi ilkesine uymadığı anlaşılmış
            olup idarenin bundan bu ilkeye de uyması beklenmektedir.








                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  559
   559   560   561   562   563   564   565   566   567   568   569