Page 186 - KDK_YILLIK_RAPOR_SON.indd
P. 186

YILLIK RAPOR 2013


              açıklaması gibi toplumsal olaylarda görev-   Günümüz Türk polis eğitim kurumla-
              lendirilmekten çok, diğer birimlere destek  rının en büyük açmazı, mensuplarını mev-
              amacıyla çok farklı görevlere gönderildik-  cut devlet düzenini koruyan tek güç olarak
              leri öne sürülmektedir. Toplumsal poli-  görmesi, devlet ile arasında duygusal bir
              sin, sportif faaliyetler, törenler, sergiler,  bağ örerek polislik mesleğini hukuksal bo-
              açılışlar, spor müsabakaları, sahne göste-  yuttan duygusal boyuta çıkarması nokta-
              rileri, ilkokul öğrencilerinin okullar arası  sında belirmektedir. Bu duygusal bağlılık
              faaliyetleri gibi insanların bir araya geldiği  polisin kendisini mevcut devlet düzeninin
              her türlü olay ve faaliyetlerde abartılı bir  tek yetkili organı olması duygusallığına
              şekilde kullanıldığı, aslî görevler haricin-  kaptırmakta, polisin benliğindeki bu hük-
              deki görevlendirmelerden kaynaklanan  medici çizgi, göstericilerle arasında çatış-
              iş yoğunluğu ve aksayan çalışma düzeni,  malar doğmasında duygusal alt yapının
              çoğu zaman personelin eğitimini, sosyal  oluşmasını hazırlamaktadır. Polisin ken-
              faaliyetlerini, asgari bedensel dinlenme  disini mevcut devlet düzenini koruyan tek
              imkânını engellediği, bu sorunun uygula-  güç olarak görme eğiliminin, polisi her an
              mada, personelin depresyona ve yılgınlığa  provokasyonlara açık hale getirebileceği ve
              girmelerine veya agresifleşerek insan hak-  aşırı güç kullanımı doğurabileceği üzerin-
              ları ihlâlleri yapmalarına neden olduğu ya-  de durulmaktadır.
              pılan araştırmalarda ortaya konulmuştur.     Toplumsal olay polisinin davranışları-
                  Toplumsal olay polisinin  hizmet  içi  na, almış oldukları eğitimin etkisi de bü-
              eğitimi için eğitim ortamının yetersizliği  yüktür. Polis eğitiminin amacı savunma
              sıklıkla dile getirilmektedir. Pratik eğitim  amaçlı olmalıdır. Toplumsal olay polisine
              için uygun ortam ve mekânlar hazırlanma-  verilecek eğitimde hukukun üstünlüğü,
              lı, teorik ve pratik eğitimler çağdaş şartlara  insan hakları uluslararası sözleşmelerden
              uygun personelin ilgisini çekecek şekilde  kaynaklanan  yükümlülüklerimiz  gibi  ko-
              verilmelidir. Kurs görmemiş personelin,  nuların eğitim sürecine yansıtılması gerek-
              toplumsal olaylarda köpek ve gaz kulla-  mektedir. “Ben devletin temsilcisiyim, bu
              nımında görevlendirilmesinin sakıncalı  kalabalıklar da bana karşı gelmekle devlete
              olduğu kabul edilmesine rağmen zaman  karşı geliyor” anlayışının silinmesi ve top-
              zaman kurs görmemiş personelin toplum-   lantı ve gösteri yürüyüşü hakkının kulla-
              sal olaylarda görev aldığı ve aşırı güç kul-  nılmasının, devlete karşı gelme olmadığı
              lanımına  sebebiyet  verdikleri  iddialarının  yaklaşımının polise kazandırılması gerek-
              önüne geçilmelidir.                      mektedir.






                                                    186
   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191