Page 70 - KDK_YILLIK_RAPOR_SON.indd
P. 70

YILLIK RAPOR 2013


                  Başdenetçilik, kararın verilmesinden   4.2. Genel İstatistiki Bilgiler
              sonra sonucu etkileyebilecek bilgi ve bel-   Kurum tarafından kamu hizmetlerinin
              gelerin ortaya çıkması durumunda şikâyet   işleyişinde bağımsız ve etkin bir şikâyet
              hakkında yeniden inceleme ve araştırma   mekanizması  oluşturularak,  29/03/2013
              yapabilmektedir.                         tarihi itibarıyla elden, posta, e-posta, faks

                  Tavsiye ve Ret Kararları, Kamu Denet-  ve e-başvuru sistemi (on-line) aracılığı ile
              çisinin önerisi üzerine, bizzat Kamu Baş-  şikâyet başvuruları alınmaya başlanmıştır.
              denetçisi tarafından verilmektedir. Kamu     31/12/2013 itibarıyla Kuruma yapı-
              Başdenetçisi, şikâyet başvurusu ile şikâyete   lan şikâyet başvurularının sayısı 7638’dir.
              ilişkin tüm bilgi ve belgeleri, gerek ulusal   Başvuruların büyük çoğunluğu (yaklaşık
              gerekse uluslararası mevzuat hükümleri   olarak % 57’si) internet sayfasında yer alan
              çerçevesinde incelemekte ve hakkaniyet   “e-başvuru” sistemi aracılığı ile yapılmıştır.
              boyutunu da göz önünde bulundurarak          Başvuru şekline  ilişkin veriler  Tablo-
              idareye önerilerde bulunmaktadır.
                                                       7’de gösterilmektedir.
                  Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu,
              tüm kararların Kamu Başdenetçisi tara-                          Sayı     Yüzde
              fından alınmasını öngörmektedir. Ancak,    Faks                 211        2,8
                                                                              365
                                                                                         4,8
              Kamu Başdenetçisi, bürokratik işlemlerin   Elden                2136      28,0
                                                         Posta
              azaltılarak verimliliğin arttırılmasını sağ-                    4356      57,0
              lamak amacıyla, Tavsiye ve Ret kararları   E-posta              570        7,5
              hariç, diğer kararların (İncelenemezlik,   TOPLAM               7638      100,0
              Gönderme ve Başvurunun Geçersiz Sayıl-           Tablo-7: Başvuru Şekilleri
              masına ilişkin Karar, Birleştirme ve Şikâyet
              Kaydının Kapatılmasına İlişkin Karar,        Kuruma yapılan başvuruların % 27’lik
              Karar Verilmesine Yer Olmadığına Dair    önemli bir kısmı “kamu personel rejimi”
              Karar) Kamu Denetçileri tarafından veril-  ne yöneliktir. Yaklaşık olarak %15’i “eği-
              mesini, İmza Yetkileri Yönergesi çerçeve-  tim-öğretim, gençlik ve spor” alanında,
              sinde yetki devriyle uygun bulmuştur. Bu   %12’si “çalışma ve sosyal güvenlik” alanın-
              kararlar zaman zaman Kamu Başdenetçisi   da, yüzde 11’i “ekonomi, maliye ve vergi”
              tarafından denetlenmektedir. Kamu Baş-   alanındadır.
              denetçisi bu kapsamda devrettiği yetkileri,   Şikâyet konularının dağılımı Tablo-
              işlerin yürütümü ihtiyaç duyulan hallerde   8’de sunulmaktadır:
              geri alabilecektir.





                                                     70
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75