Page 65 - KDK_YILLIK_RAPOR_SON.indd
P. 65
YILLIK RAPOR 2013
Şikâyetler hakkında‘İncelenemezlik İdari başvuru yollarının tüketilmedi-
Kararı’ verilerek başvuru sahibi, gerekçe- ğinin tespiti halinde ise, “Gönderme Kara-
siyle birlikte karar hakkında yazılı olarak rı” verilmekte ve Karar, şikâyet başvurusu-
bilgilendirilmektedir. nun gereğinin yapılması için ilgili idareye,
Ön inceleme aşamasında ele alınan bilgi olarak başvuru sahibine bildirilmek-
bir diğer husus ise, şikâyetçinin Kuruma tedir. Kurum tarafından verilen gönderme
başvurmadan önce ilgili idareye başvura- kararlarıyla şikâyetçi, ilgili idareye çözüm
rak idari başvuru yolunu tüketip tüket- için başvurmuş olarak değerlendirilmekte
memesidir. Kuruma başvuruda buluna- ve idari başvuru yollarının tüketilmesi şar-
bilmek için, idarî işlemden doğan zararın tı sağlanmış olmaktadır. Diğer bir ifadey-
giderilmesinin üst makamdan, üst makam le, şikâyet, işlem tesis etmesini sağlamak
yoksa işlemi yapmış olan makamdan, özel üzere Kurum aracılığıyla ilgili idareye bil-
kanunlarda belirtilmiş olması halinde ise dirilmektedir.
bu makamlardan, idarî dava açma süresi Şikâyetlerin ön incelemesi, Şema-1’de
içinde istenmesi gerekmektedir. sunulmaktadır:
65