Page 67 - KDK_YILLIK_RAPOR_SON.indd
P. 67

YILLIK RAPOR 2013



                Yapılan ön inceleme neticesinde bir    olmaktadır.
            şikâyetin başka bir Kamu Denetçisinin gö-      Ancak, şikâyetin bu yolla çözülemedi-
            rev alanına girdiğinin tespit edilmesi ha-  ği hallerde, şikâyet konusu hakkında bilgi
            linde, Kamu Denetçisi tarafından‘Şikâyet   ve belgeler ile şikâyet hakkındaki değer-
            Kaydının Kapatılması Kararı’ verilmekte    lendirmeler ilgili idareden talep edilmekte
            ve şikâyet ilgili Kamu Denetçisine gönde-  ve böylece idareye de söz hakkı tanınmak-
            rilmektedir.                               tadır.  İdare, istenilen bilgi ve belgele-

                “İncelenemezlik” ve “Gönderme” ka-     ri derhal elektronik posta yoluyla Kurum
            rarlarının  verilmesine  gerek  olmadığının   elektronik posta adresine, bu isteğin tebliğ
            tespiti halinde ise, inceleme ve araştırma   edildiği tarihten itibaren en geç otuz gün
            aşamasına geçilmektedir. Şikâyetlerin se-  içinde de asıllarını Kuruma göndermekle
            bepleri ve konuları aynı olanlar için ‘Bir-  yükümlüdür. Bu süre içinde istenen bil-
            leştirme Kararı’ alınmakta ve birden fazla   gi ve belgeleri haklı bir neden olmaksızın
            şikâyet tek bir şikâyet dosyası olarak ince-  vermeyenler veya eksik verenler hakkın-
            lenmektedir.                               da Başdenetçi veya Denetçinin başvurusu
                İnceleme aşamasında, bürokrasi ve      üzerine ilgili merciin soruşturma açma
            kırtasiyecilikle çözümü geciktirmemek      zorunluluğu bulunmaktadır. Soruşturma
            için, öncelikle şikâyetin en kısa sürede   açılmasına ilişkin işlem ve soruşturma so-
            nasıl sonuçlandırılacağına ilişkin bir de-  nucu hakkında ilgili merci Kurumu bilgi-
            ğerlendirme  yapılmaktadır.  Söz  konusu   lendirmekle mükelleftir.
            şikâyetin herhangi bir yazışmaya yer veril-    Devlet sırrı veya ticarî sır niteliğinde-
            meden  çözülebileceği  kanaatine  varılırsa,   ki bilgi ve belgeler, yetkili mercilerin en
            ilgili idare ile (telefonla veya bizzat) görüş-  üst makam veya kurulunca açıkça gerek-
            meler yapılmaktadır. Yapılan görüşmeler-   çesi belirtilmek suretiyle verilmeyebilir.
            de şikâyet konusu olayla ilgili bilgi veri-  Ancak, devlet sırrı niteliğindeki bilgi ve
            lip, ilgili idareden çözüm için işlem tesis   belgeler Başdenetçi veya görevlendireceği
            etmesi istenmektedir. İlgili idare, şikâyet   Denetçi tarafından yerinde incelenebil-
            konusu olayı çözüme kavuşturması halin-    mektedir. İncelenen devlet sırrı niteliğin-
            de Kurumla irtibata geçerek konunun çö-    deki bilgi ve belgeler açıklanamamakta ve
            züme kavuşturulduğunu bildirmektedir.      kararda bunlara yer verilememektedir.
            Böylece, Ombudsmanlık sisteminin teme-         Başdenetçi veya denetçiler, inceleme
            lindeki ‘uzlaşma ve arabuluculuk pratiği’   ve araştırma konusuyla ilgili olarak özel
            hızlı ve etkin bir şekilde hayata geçirilmiş   veya teknik bilgiyi gerektiren hâllerde ala-





                                                    67
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72