Page 80 - KDK_YILLIK_RAPOR_SON.indd
P. 80

YILLIK RAPOR 2013


                 Gazetesi’nde yayımlandığı tarihin esas alınması sonucunda, fiili ve gerçek çalışmanın
                 bulunmadığı döneme ilişkin sosyal güvenlik destek primi borcu çıkarılması,
               vi)   Çalışma hayatında bir dönem isteğe bağlı olarak tescili yapılan sigortalıların, söz
                 konusu dönemlere ilişkin prim borcunun, SGK tarafından sigortalılara bildirilme-
                 yip, borcun emeklilik başvurusu sırasında öğrenilmesi,

                 Hususlarının sıklıkla şikâyete konu edildiği tespit edilmiştir.

             4.3.2. Ekonomi, Maliye ve Vergi
                 Bu alanlarda, Kurumumuza farklı konularda çok sayıda münferit şikâyet başvuru-
             su gelmiş olmakla birlikte, şikâyetler sınıflandırıldığında, bunların aşağıda belirtilen ve
             Tablo-23’te de gösterilen konularda yoğunlaştığı görülmektedir.
























                        Tablo-23: Ekonomi, maliye ve vergi alanındaki şikâyetlerin dağılımı

               i)  Bankacılık ve finans sektörüne ilişkin olarak, müşteri ilişkileri, standart sözleşme-
                 ler ve bu sözleşmelerde büyük ölçüde banka çıkarlarının gözetilmesi şikâyet konusu
                 edilmektedir.  Bu doğrultuda, bankaların müşterilerden aldığı hesap işletim ücreti,
                 dosya masrafı, ipoteğin fekki ücreti, kredi kartı aidatı vb. konularda,
               ii) Bireysel emeklilik sisteminden ayrılanlardan yapılan stopaj kesintilerinin 6327 sa-
                 yılı Bireysel Emeklilik Tasarruf ve Yatırım Sistemi Kanunu ile Bazı Kanun ve Ka-
                 nun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun Geçici 1’inci
                 maddesi uyarınca iadesi hakkında,
               iii) Konut Edindirme Yardımı hak sahiplerine yapılan geri ödemelerle ilgili,





                                                     80
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85