Page 82 - KDK_YILLIK_RAPOR_SON.indd
P. 82
YILLIK RAPOR 2013
4.3.4. Enerji, Sanayi, Gümrük ve Ticaret
Her ne kadar bu alanda faaliyet gösterenler, kamu hukuku tüzel kişileri olmasa
da, Kanunumuz uyarınca kamu hizmeti yürüten özel hukuk tüzel kişileri hakkındaki
şikâyetlerin de Kurumumuz görev alanı içerisinde olmasından dolayı, bu alanlardaki
şikâyetler kabul edilmiştir.
Şikâyet alanlarında öne çıkan konular ise Tablo-25’teki gibidir:
Tablo-25: Enerji, sanayi, gümrük ve ticaret alanlarındaki şikâyetlerin dağılımı
Bu konulardaki şikâyetler çoğunlukla, dağıtım şirketlerinin (elektrik, doğalgaz) hiz-
metleri ile bunların denetimindeki boşluktan kaynaklanan sorunlar, kaçak elektrik kul-
lanım bedellerinin kişilere haksız şekilde yansıtılması, elektrik, doğalgaz vs. fatura bedel-
lerinin yüksek olması, lisanssız elektrik üretimindeki mevzuat eksikliği, tüketici hakem
heyeti karar alma sürelerinin uzunluğu, maden ruhsatlarının düzenlenmesi ve denetimi
ile gümrük işlemleri hakkındadır.
4.3.5. Ulaştırma, Basın ve İletişim
Kamu hizmetinin özel hukuk tüzel kişilerince yerine getirildiği bu alanda, tarife ve
faturalandırma konusunda yaşanan sorunlar, cep telefonun IMEI numarasının klonlan-
ması, GSM operatörlerine ait baz istasyonlarının insanların sağlığını kötü yönde etkile-
mesi, OGS-HGS geçişlerindeki sorunlar, genel ahlâka aykırı reklam yayınları, yazılı ve
görsel yayın kuruluşlarının denetimi, yetki belgeleri (SRC, K1 vs.), hızlı tren istasyonu
için yer belirlenmesinde yaşanan sorunlar temel şikâyet konularını oluşturmaktadır.
Bu başlık altındaki şikâyetlerin konularına göre dağılımı ise Tablo-26’da gösteril-
mektedir:
82