Page 81 - KDK_YILLIK_RAPOR_SON.indd
P. 81

YILLIK RAPOR 2013




              iv)   Tasfiye halindeki bankalar nezdindeki mevduatın mudilerine ödenmesi talebiyle
                ilgili,
              v) Kimi idarelerin şikâyetçilerin taleplerine iyi yönetim ilkeleri çerçevesinde cevap ver-
                memesi hakkında,
              vi)   Kurumların yapmış olduğu ihalelere ilişkin,
             vii) Kurumlar ile bankalar arasında yapılan maaş ve özlük ödemelerine ilişkin promos-
                yon sözleşmelerinde çalışanların aleyhine hükümler bulunması konusunda,
             viii)   Vergi kayıp ve kaçakçılığı konusunda,

                şikâyet başvuruları alınmıştır.
            4.3.3.  Orman, Su, Çevre ve Şehircilik

                Toplumumuzun yeni tanıştığı alanlar olmakla birlikte, bu alandaki şikâyet başvuru-
            larının imar ve iskân işlemleri, yapı kooperatifleri, çevresel etki değerlendirme (ÇED)
            raporları, kentsel dönüşüm, TOKİ konutlarının uygun şekilde teslim edilmemesi,  çevre
            kirliliği (hava, su ve ses kirliliği), doğal afetler sonucu oluşan zararların tazmini, orman
            köylülerine ilişkin mevzuatın güncel olmaması ve 2B arazileri konularında yoğunlaştığı
            belirlenmiştir.

                Başvuruların değerlendirilmesinden Tablo-24’teki başlıkların öne çıktığı belirlen-
            miştir:






















                  Tablo-24: Orman, su, çevre ve şehircilik alanındaki şikâyetlerin dağılımı








                                                    81
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86