Page 81 - KDK_YILLIK_RAPOR_SON.indd
P. 81
YILLIK RAPOR 2013
iv) Tasfiye halindeki bankalar nezdindeki mevduatın mudilerine ödenmesi talebiyle
ilgili,
v) Kimi idarelerin şikâyetçilerin taleplerine iyi yönetim ilkeleri çerçevesinde cevap ver-
memesi hakkında,
vi) Kurumların yapmış olduğu ihalelere ilişkin,
vii) Kurumlar ile bankalar arasında yapılan maaş ve özlük ödemelerine ilişkin promos-
yon sözleşmelerinde çalışanların aleyhine hükümler bulunması konusunda,
viii) Vergi kayıp ve kaçakçılığı konusunda,
şikâyet başvuruları alınmıştır.
4.3.3. Orman, Su, Çevre ve Şehircilik
Toplumumuzun yeni tanıştığı alanlar olmakla birlikte, bu alandaki şikâyet başvuru-
larının imar ve iskân işlemleri, yapı kooperatifleri, çevresel etki değerlendirme (ÇED)
raporları, kentsel dönüşüm, TOKİ konutlarının uygun şekilde teslim edilmemesi, çevre
kirliliği (hava, su ve ses kirliliği), doğal afetler sonucu oluşan zararların tazmini, orman
köylülerine ilişkin mevzuatın güncel olmaması ve 2B arazileri konularında yoğunlaştığı
belirlenmiştir.
Başvuruların değerlendirilmesinden Tablo-24’teki başlıkların öne çıktığı belirlen-
miştir:
Tablo-24: Orman, su, çevre ve şehircilik alanındaki şikâyetlerin dağılımı
81