Page 87 - KDK_YILLIK_RAPOR_SON.indd
P. 87

YILLIK RAPOR 2013



            ve engelliler için bölüm kısıtlamalarının   tındaki kişilerin bu kurumlardan mezun
            kaldırılması beklenmektedir.               edilmesi zorunluluğunun eğitimlerinin
                Akademik eğitimde bölüm seçi-          yarım kalmasına sebebiyet verdiği belirtil-
            minde engelli bireylere karşı ayrımcı-     miştir.

            lık yapıldığı iddiası: Engelli bireylerin      Toplumun engelsiz bireyleri de kap-
            üniversitelerde arzu ettikleri her bölüme   sayacak şekilde engeller konusunda eği-
            giremediği, ayrıca engellilerin akademik   tilmesi: Engeli olmayan bireylerin engelli
            kaynaklara ulaşmakta sıkıntılar yaşadığı   bireylerle bir arada yaşamayı öğrenmesi
            belirtilmiştir. Bu amaçla, her engel gru-  gerektiği; bu kapsamda, engelsiz birey-
            buna akademik eğitim verilebilmesi için    lerin engelli bireyler hakkında en küçük
            çalışmalar  yapılmasının  gerektiği  ifade   yaşlardan itibaren bilgilendirilmesi ve bi-
            edilmiştir.                                linçlendirilmesi gerektiği ifade edilmiştir.
                Hizmet içi eğitim: Engelli bireylerin      Engelli bireylerin ailelerine de eği-
            kamu görevlerine atanmalarını müteaki-     timler  verilmesi: Başta anneler olmak
            ben aldıkları hizmet içi eğitimlerin zayıf   üzere ebeveynlerin ve ailelerin eğitilmesi
            olduğu, bu konuda engelli bireyler için    gerektiği belirtilmiştir.
            ayrı bir eğitim hazırlığı yapılmasının ge-     Eğitsel tanımlamalardaki hataların
            rekliliği ve yöneticilerin engelli bireyler   giderilmesi: Rehber danışmanlık merkez-
            hakkında daha bilinçli davranmalarının     lerinde  uygulama  yapanların  yeterliliğe
            beklendiği belirtilmiştir.                 sahip kişiler olmadığı, kullanılan testlerin
                Kaynaştırma  eğitimleri  için  gerekli   günümüze uygun olmadığı ve dolayısıyla
            altyapının oluşturulması: Kaynaştırılmış   engelli bireylere yanlış yönlendirmeler ya-
            eğitimin engelli bireylere uygun altyapı   pılabildiği belirtilmiştir. Normal ve üstün
            sağlanıp dezavantajlarının giderildiği za-  zekâya  sahip  olan  bireylerin  zihinsel  en-
            man mümkün olduğu dile getirilmiştir.      gellilerle birlikte yönlendirilebildikleri, en
            Aksi  halde  engelli  bireylerin  engelsiz  bi-  başından eğitsel değerlendirmelerin doğru
            reylerle aynı şartlarda yarışmaları gerekti-  yapılması gerektiği dile getirilmiştir.
            ği belirtilmiştir.                             Bütün engelliler için eğitim siste-

                Özel eğitim ve özel rehabilitasyon     minde engelin özelliğinin dikkate alın-
            kurumlarındaki standardın yükseltil-       ması: Engellilerin engel türüne göre fark-
            mesi: Özel eğitim kurumlarında verilen 8   lı sorunları bulunmaktadır. Bu ayrımlar
            saatlik eğitimin uluslararası standartların   gözetilerek  engeli  olan olmayan  herkese
            gerisinde ve yetersiz kaldığı, 23 yaşın al-  bütüncül ve eşit bir eğitim fırsatı sunul-




                                                    87
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92