Page 132 - kdk-2014-yillik-rapor
P. 132
taşıdığı iddia edilerek mağduriyetin nen engelli kişilerin bütün hak ve temel
giderilmesi talep edilmiştir. özgürlüklerden tam ve eşit olarak yarar-
lanmalarının teşvik edilmesi, korunması
Şikâyetçi velisinin İl Milli Eğitim ve sağlanması gerektiği, taraf devletle-
Müdürlüğüne başvurusu sonucu görev- rin eşitliğin sağlanması ve ayrımcılığın
lendirilen İl Eğitim Denetmeninin önüne geçilmesi için gerekli tüm ted-
hazırladığı raporda, sınav şartlarının birleri alması ve sağlaması ve engelli-
MEB Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri Yö- lere kişilikleri, becerileri, yaratıcılıkları,
netmeliğine göre belirlendiği, yapılan zihinsel ve fiziksel kabiliyetlerinin geliş-
sınavın usulüne uygun olduğu, idari ve mesi açısından eğitim hakkı tanıması
yasal herhangi bir işleme gerek olmadığı gerektiği,
ve ilgili mevzuatta engelli öğrencilere
kontenjan ayrılmasına ilişkin bir hüküm -BM Çocuk Hakları Sözleşmesinin 23
bulunmadığı belirtilmiştir. üncü ve Avrupa Sosyal Şartının 15 inci
maddesinde düzenlenen engelli çocuk-
Kurumumuzca yapılan inceleme ve ların bağımsızlıklarını geliştirmek,
araştırma sonucunda;
toplum yaşamına uyum sağlamalarını
sağlamak ve kabiliyetlerini geliştirmek
-Anayasamızda yer alan her-
kesin Anayasadaki temel hak ve için eğitime ihtiyaçları olduğu,
özgürlüklerden eşitlik ve sosyal adalet
gereklerince yararlanacağı; kişinin te- -5378 Sayılı Özürlüler ve Bazı Kanun
mel hak ve özgürlüklerini, sosyal hukuk Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik
devleti ve adalet ilkeleriyle bağdaş- Yapılması Hakkında Kanunun Eğitim
mayacak surette sınırlayan siyasal, ve Öğretim başlıklı 15 inci maddesinde
ekonomik ve sosyal engelleri kaldır- düzenlenen hiçbir gerekçeyle engellile-
manın devletin temel amaç ve görev- rin eğitim almasının engellenemeyeceği,
leri arasında olduğu; kimsenin eğitim
hakkından yoksun bırakılamayacağı ve -Milli Eğitim Temel Kanununun 8
engelliler için alınacak tedbirlerin eşitlik inci maddesinde düzenlenen özel eği-
ilkesine aykırı olmayacağı, time ve korunmaya muhtaç çocukları
yetiştirmek için özel tedbirler alınacağı,
-BM Engelli Hakları Sözleşmesinin 1, 2, hususları göz önüne alınmak suretiyle,
3, 5, 24 ve 26 ncı maddelerinde düzenle- Milli Eğitim Bakanlığı Güzel Sanatlar
132