Page 132 - kdk-2014-yillik-rapor
P. 132

taşıdığı iddia edilerek mağduriyetin       nen engelli kişilerin bütün hak ve temel
          giderilmesi talep edilmiştir.              özgürlüklerden tam ve eşit olarak yarar-
                                                     lanmalarının teşvik edilmesi, korunması
          Şikâyetçi velisinin İl Milli Eğitim        ve sağlanması gerektiği, taraf devletle-
          Müdürlüğüne başvurusu sonucu görev-        rin  eşitliğin  sağlanması  ve ayrımcılığın
          lendirilen İl Eğitim Denetmeninin          önüne geçilmesi için gerekli tüm ted-
          hazırladığı raporda, sınav şartlarının     birleri  alması  ve  sağlaması  ve  engelli-
          MEB Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri Yö-    lere kişilikleri, becerileri, yaratıcılıkları,
          netmeliğine göre belirlendiği, yapılan     zihinsel ve fiziksel kabiliyetlerinin geliş-
          sınavın usulüne uygun olduğu, idari ve     mesi açısından eğitim hakkı tanıması
          yasal herhangi bir işleme gerek olmadığı   gerektiği,
          ve ilgili mevzuatta engelli öğrencilere
          kontenjan ayrılmasına ilişkin bir hüküm    -BM Çocuk Hakları Sözleşmesinin 23
          bulunmadığı belirtilmiştir.                üncü ve Avrupa Sosyal Şartının 15 inci
                                                     maddesinde düzenlenen engelli çocuk-
          Kurumumuzca yapılan inceleme ve            ların   bağımsızlıklarını  geliştirmek,
          araştırma sonucunda;
                                                     toplum yaşamına uyum sağlamalarını
                                                     sağlamak ve kabiliyetlerini geliştirmek
          -Anayasamızda      yer    alan    her-
          kesin  Anayasadaki temel  hak  ve          için eğitime ihtiyaçları olduğu,
          özgürlüklerden eşitlik ve sosyal adalet
          gereklerince yararlanacağı; kişinin te-    -5378 Sayılı Özürlüler ve Bazı Kanun
          mel hak ve özgürlüklerini, sosyal hukuk    Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik
          devleti  ve  adalet  ilkeleriyle  bağdaş-                  Yapılması Hakkında Kanunun Eğitim
          mayacak surette sınırlayan siyasal,        ve Öğretim başlıklı 15 inci maddesinde
          ekonomik ve sosyal engelleri kaldır-       düzenlenen hiçbir gerekçeyle engellile-
          manın devletin temel amaç ve görev-        rin eğitim almasının engellenemeyeceği,
          leri  arasında  olduğu; kimsenin  eğitim
          hakkından yoksun bırakılamayacağı ve       -Milli Eğitim Temel Kanununun 8
          engelliler için alınacak tedbirlerin eşitlik   inci maddesinde düzenlenen özel eği-
          ilkesine aykırı olmayacağı,                time  ve korunmaya muhtaç  çocukları
                                                     yetiştirmek için özel tedbirler alınacağı,
          -BM Engelli Hakları Sözleşmesinin 1, 2,    hususları  göz  önüne alınmak suretiyle,
          3, 5, 24 ve 26 ncı maddelerinde düzenle-   Milli Eğitim Bakanlığı Güzel Sanatlar



                                                  132
   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137