Page 134 - kdk-2014-yillik-rapor
P. 134
Çocuk başvurularının genel değerlendi- binin karşılanması konusunda hemen
rilmesi neticesinde; ilgili kurumların sonuç bekler.” gerçeğini göz önünde
politikalarında geliştirilmesi yarar bulundurarak, anlayabileceği şekil-
görülen alanlar aşağıdaki gibidir; de yumuşak geçişlerle imkânların ne
olduğunu anlatacak, her zaman yanın-
•Eğitim sistemi içerisindeki çocuğun, sisteme da birilerinin kendisine yardımcı ve
yönelik kaygıları ve mutsuzluğunun ol- destek olacağını hissettiren modellere
duğu, çözüm bulma konusunda idare ile ihtiyaç duyulmaktadır.
güven sorunu yaşadığı görülmekte olup
eğitimciler ve okul idarelerinde görev- •Çocukların sosyal yaşam alanlarına
li personelin çocuk psikolojisi ve etkili yönelik taleplerini ağırlıklı olarak alt
iletişim ile çocuk hakları konusunda yapı, ulaşım sorunları, oyun alanı ve
bilgilendirilmesinin önemi büyüktür. sosyal-sportif mekânların artırılması
isteği oluşturmaktadır.
•Büyük yaş grubu çocukların başvuru-
larından, ailelerinin haberdar olmadığı Çocuk haklarına ilişkin başvuruların
yapılan telefon görüşmelerinden anla- büyük bölümü çocuk internet site-
şılmaktadır. Bu veri, ailelerin ergen- si aracılığıyla yapılmış olmakla bir-
lik dönemi sorunlarına yönelik bil- likte, çocukların kanuni temsilcileri
gilendirilmeleri ve etkili, sağlıklı iletişim vasıtasıyla da başvurular Kurumu-
konusunda aile eğitimlerinin artırılması muza intikal etmiştir. Bu çerçevede,
yönünde politika geliştirilmesi gerek- şikâyetçi adına Uluslararası Mülteci
tiğini göstermektedir. Hakları Derneği tarafından yapılan bir
başvuruda, Suriye uyruklu savaş mağ-
•Korunma ihtiyacı olan çocukların, duru çocuğun Anadolu Lisesini burslu
haklarını arama konusunda bireysel olarak kazandığı, ancak kayıt olabil-
isteklerde bulundukları, ihtiyaçların mesi için en az 6 aylık ikamet izni ve
giderilmesi konusunda idare ve yabancılar için kimlik numarası gerek-
danışmanları ile kurdukları iletişimden tiği, işlemlerin gecikmesi nedeniyle
olumlu sonuç elde edememenin bera- çocuğun eğitim yılını ve bursunu kay-
berinde ümitsizliğe kapılarak, iletişimi bedebileceği iddiası yer almakta olup,
koparma veya sürdürmeme yoluna git- evraklardaki eksikliklerin tamamlatıl-
tikleri anlaşılmaktadır. “Çocuk, tale- ması neticesinde, ikamet tezkeresi giriş
134