Page 131 - kdk-2014-yillik-rapor
P. 131

eğitimi, öz bakım malzemeleri ve tıb-      sonra yönlendirildiği Diclekent Anaoku-
            bi malzeme ile otizmli çocuklarla ilgili     luna çocuğun akranlarının bulunmadığı
            Kurumumuza başvurular yapılmıştır.         gerekçesiyle kaydının yapılmadığı, ayrı-
                                                       ca İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünce yön-
            Engelli  haklarının  çocuk  hakları  ile        lendirilen Huzurevleri Anaokulunun
            kesişiminde yer alan engelli çocukların    ise çocuğun tuvalet eğitimi olmadığı
            eğitiminde, engelli çocukların kendi       gerekçesiyle okul kaydının yapılmadığı
            akranlarıyla birlikte eğitim almalarını    belirtilerek,  oluşan  mağduriyetin  gide-
            sağlayan  kaynaştırma  metodu  bir  eği-   rilmesi talebi iletilmiş; Diyarbakır  İl
            tim modeli olarak Avrupa ülkelerinde       Milli Eğitim Müdürlüğü ile yapılan
            olduğu gibi ülkemizde de uygulanmak-       görüşmeler sonucunda sorun uzlaşmay-
            tadır. Otizmli çocukların kaynaştırma      la çözüme kavuşturulmuştur. 29/11/2013
            programı çerçevesinde devam ettikleri      tarihinde toplanan İlçe Özel Eğitim Hiz-
            okullarda yaşadıkları sıkıntılar, önemli   metleri Kurulu tarafından Diclekent
            bir sorun alanı olarak karşımıza çıkmak-   Anaokuluna çocuk yerleştirilmiştir.  11
            tadır. Rehberlik araştırma merkezlerinin
            çocuğun  durumuna ilişkin hazırladığı      Otizmli olan ve ilköğretimini kay-
            bireysel eğitim programlarının çocuğun     naştırma  sistemiyle  devlet  okulla-
            durumuna uygun bir şekilde düzenlen-       rında tamamlayan bir çocuk ile ilgili ola-
            mediği hususunda Kurumumuza farklı         rak gelen bir diğer başvuruda, çocuğun
            başvurular yapılmıştır.                    müziğe  olan  ilgisi  ve  piyano  çalabilme
                                                       yeteneği doğrultusunda ortaokul eği-
            Otizmli çocukların kaynaştırma metodu      timine güzel sanatlar lisesinde devam
            ile eğitimine ilişkin bir başvuruda, Sağlık   etmek istediği, bu amacı doğrultusunda
            Kurulu Raporunda % 40 “atipik otizm”       N.K. Güzel Sanatlar Lisesi tarafından
            teşhisi  konulan oğluna  2013  Mayıs       yapılan yetenek sınavına iki kez katıldığı
            ayında Diyarbakır Kayapınar Rehberlik      ancak sınav komisyonunun şikâyetçinin
            Araştırma Merkezi (RAM) tarafından         engellilik durumunun gerektirdiği özel
            okul öncesi kaynaştırma raporu veril-      şartları dikkate almaması nedeniyle
            diği, RAM tarafından yönlendirildiği       başarısız olduğu, sınav komisyonunun
            Ayşe Numan İlköğretim Okulunca             bu tutumunun ayrımcılık teşkil ettiği ve
            çocuğun kaydının yapılmadığı, daha         eğitim hakkının engellenmesi niteliği


            11   2013/864 şikâyet numaralı başvuru için verilen 03/02/2014 tarihli KVYO Kararı.



                                                  131
   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136