Page 131 - kdk-2014-yillik-rapor
P. 131
eğitimi, öz bakım malzemeleri ve tıb- sonra yönlendirildiği Diclekent Anaoku-
bi malzeme ile otizmli çocuklarla ilgili luna çocuğun akranlarının bulunmadığı
Kurumumuza başvurular yapılmıştır. gerekçesiyle kaydının yapılmadığı, ayrı-
ca İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünce yön-
Engelli haklarının çocuk hakları ile lendirilen Huzurevleri Anaokulunun
kesişiminde yer alan engelli çocukların ise çocuğun tuvalet eğitimi olmadığı
eğitiminde, engelli çocukların kendi gerekçesiyle okul kaydının yapılmadığı
akranlarıyla birlikte eğitim almalarını belirtilerek, oluşan mağduriyetin gide-
sağlayan kaynaştırma metodu bir eği- rilmesi talebi iletilmiş; Diyarbakır İl
tim modeli olarak Avrupa ülkelerinde Milli Eğitim Müdürlüğü ile yapılan
olduğu gibi ülkemizde de uygulanmak- görüşmeler sonucunda sorun uzlaşmay-
tadır. Otizmli çocukların kaynaştırma la çözüme kavuşturulmuştur. 29/11/2013
programı çerçevesinde devam ettikleri tarihinde toplanan İlçe Özel Eğitim Hiz-
okullarda yaşadıkları sıkıntılar, önemli metleri Kurulu tarafından Diclekent
bir sorun alanı olarak karşımıza çıkmak- Anaokuluna çocuk yerleştirilmiştir. 11
tadır. Rehberlik araştırma merkezlerinin
çocuğun durumuna ilişkin hazırladığı Otizmli olan ve ilköğretimini kay-
bireysel eğitim programlarının çocuğun naştırma sistemiyle devlet okulla-
durumuna uygun bir şekilde düzenlen- rında tamamlayan bir çocuk ile ilgili ola-
mediği hususunda Kurumumuza farklı rak gelen bir diğer başvuruda, çocuğun
başvurular yapılmıştır. müziğe olan ilgisi ve piyano çalabilme
yeteneği doğrultusunda ortaokul eği-
Otizmli çocukların kaynaştırma metodu timine güzel sanatlar lisesinde devam
ile eğitimine ilişkin bir başvuruda, Sağlık etmek istediği, bu amacı doğrultusunda
Kurulu Raporunda % 40 “atipik otizm” N.K. Güzel Sanatlar Lisesi tarafından
teşhisi konulan oğluna 2013 Mayıs yapılan yetenek sınavına iki kez katıldığı
ayında Diyarbakır Kayapınar Rehberlik ancak sınav komisyonunun şikâyetçinin
Araştırma Merkezi (RAM) tarafından engellilik durumunun gerektirdiği özel
okul öncesi kaynaştırma raporu veril- şartları dikkate almaması nedeniyle
diği, RAM tarafından yönlendirildiği başarısız olduğu, sınav komisyonunun
Ayşe Numan İlköğretim Okulunca bu tutumunun ayrımcılık teşkil ettiği ve
çocuğun kaydının yapılmadığı, daha eğitim hakkının engellenmesi niteliği
11 2013/864 şikâyet numaralı başvuru için verilen 03/02/2014 tarihli KVYO Kararı.
131