Page 193 - kdk-2014-yillik-rapor
P. 193

bir gelişme sağlanmıştır. Mezkur KHK       lunsa da, sosyal yardımların ulaştırıl-
            ile ülke genelinde sürdürülen yardım       masında, kamu görevlilerinin  de cid-
            faaliyetleri ile sosyal güvencesi olmayan   di zorluklarla karşılaştıkları, yoksul ve
            yoksul, kimsesiz, muhtaç  kişilere etkin   muhtaç kişilerin tespitinde, talepte bu-
            hizmet sunulması yanında, istihdam         lunan kişilerin çoğu zaman dürüst dav-
            odaklı mesleki eğitim ve proje destekleri   ranmadıkları,  şikâyet  başvuruları  üze-
            ile işsiz, eğitimsiz kişilere ilişkin devletin   rine ilgili idare ile yapılan şifahi ve yazılı
            sosyal sorumluluklarını yerine getiren,    görüşmelerde, başvuruda bulunanların
            konusunda uzmanlaşmayı amaçlayan           gerçeği yansıtmadıkları ve gerçek hak
            Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı ku-   sahibine ulaşılamadığı belirtilmiş olup,
            rulmuştur. Aile ve Sosyal Politikalar      sosyal hizmetlere ilişkin kaliteli  hizmet
            Bakanlığı tarafından son yıllarda hayata   sunulması yanında, bu konuda birey-
            geçirilen en önemli projelerden bir tane-  lerin bilinçlendirilmesi de önem arz et-
            si, merkezi bir veri tabanı oluşturulması-  mektedir.
            na ilişkin Sosyal Yardım Bilgi Sistemidir
            (SOYBİS). E-devlet uygulaması temelli      Diğer yandan, 2022 sayılı 65 Yaşını Dol-
            bu proje ile sosyal yardım başvurusu ya-   durmuş Muhtaç, Güçsüz ve Kimsesiz
            pan kişilerin muhtaçlıklarını ve kişisel   Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması
            verilerini merkezi veri tabanlarından      Hakkında Kanuna göre yapılan aylık öde-
            temin veya tespit etme ve mükerrer         meleriyle ilgili bazı sorunların mevzuat-
            yardımların önlenmesi amaçlanmış ve        tan kaynaklandığı düşünülmektedir. Ku-
                                                                                      78
            bu konuda hizmet sunan Vakıflar Genel      rumumuza gelen bir başvuruda    % 95
            Müdürlüğü, mahalli idareler gibi diğer     engelli olan şikâyetçi, sahip olduğu araç
            kurumlara yönelik olarak kurumlar arası    nedeniyle aylık ödemesinden yararla-
            veri paylaşımı ile mükerrer ödemelerin     namadığını ifade etmiştir. Yapılan araştır-
            veya haksız ödemelerin önüne geçilmek      ma neticesinde; aracın kasko bedeline,
                         77
            istenilmiştir.                             65  Yaşını  Doldurmuş Muhtaç,  Güçsüz
                                                       ve Kimsesiz Türk Vatandaşları ile Engel-
            Şikâyet başvurularında her ne kadar        li ve Muhtaç Türk Vatandaşlarına Aylık
            idarenin işlemlerine ilişkin konular bu-   Bağlanması Hakkında Yönetmeliğin 7





            77    http://eski.aile.gov.tr/tr/2158/Sosyal-Yardim-Bilgi-Sistemi-Soybis
            78     01/10/2014 tarihinde 2014/2672 şikâyet numarası



                                                  193
   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198