Page 193 - kdk-2014-yillik-rapor
P. 193
bir gelişme sağlanmıştır. Mezkur KHK lunsa da, sosyal yardımların ulaştırıl-
ile ülke genelinde sürdürülen yardım masında, kamu görevlilerinin de cid-
faaliyetleri ile sosyal güvencesi olmayan di zorluklarla karşılaştıkları, yoksul ve
yoksul, kimsesiz, muhtaç kişilere etkin muhtaç kişilerin tespitinde, talepte bu-
hizmet sunulması yanında, istihdam lunan kişilerin çoğu zaman dürüst dav-
odaklı mesleki eğitim ve proje destekleri ranmadıkları, şikâyet başvuruları üze-
ile işsiz, eğitimsiz kişilere ilişkin devletin rine ilgili idare ile yapılan şifahi ve yazılı
sosyal sorumluluklarını yerine getiren, görüşmelerde, başvuruda bulunanların
konusunda uzmanlaşmayı amaçlayan gerçeği yansıtmadıkları ve gerçek hak
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı ku- sahibine ulaşılamadığı belirtilmiş olup,
rulmuştur. Aile ve Sosyal Politikalar sosyal hizmetlere ilişkin kaliteli hizmet
Bakanlığı tarafından son yıllarda hayata sunulması yanında, bu konuda birey-
geçirilen en önemli projelerden bir tane- lerin bilinçlendirilmesi de önem arz et-
si, merkezi bir veri tabanı oluşturulması- mektedir.
na ilişkin Sosyal Yardım Bilgi Sistemidir
(SOYBİS). E-devlet uygulaması temelli Diğer yandan, 2022 sayılı 65 Yaşını Dol-
bu proje ile sosyal yardım başvurusu ya- durmuş Muhtaç, Güçsüz ve Kimsesiz
pan kişilerin muhtaçlıklarını ve kişisel Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması
verilerini merkezi veri tabanlarından Hakkında Kanuna göre yapılan aylık öde-
temin veya tespit etme ve mükerrer meleriyle ilgili bazı sorunların mevzuat-
yardımların önlenmesi amaçlanmış ve tan kaynaklandığı düşünülmektedir. Ku-
78
bu konuda hizmet sunan Vakıflar Genel rumumuza gelen bir başvuruda % 95
Müdürlüğü, mahalli idareler gibi diğer engelli olan şikâyetçi, sahip olduğu araç
kurumlara yönelik olarak kurumlar arası nedeniyle aylık ödemesinden yararla-
veri paylaşımı ile mükerrer ödemelerin namadığını ifade etmiştir. Yapılan araştır-
veya haksız ödemelerin önüne geçilmek ma neticesinde; aracın kasko bedeline,
77
istenilmiştir. 65 Yaşını Doldurmuş Muhtaç, Güçsüz
ve Kimsesiz Türk Vatandaşları ile Engel-
Şikâyet başvurularında her ne kadar li ve Muhtaç Türk Vatandaşlarına Aylık
idarenin işlemlerine ilişkin konular bu- Bağlanması Hakkında Yönetmeliğin 7
77 http://eski.aile.gov.tr/tr/2158/Sosyal-Yardim-Bilgi-Sistemi-Soybis
78 01/10/2014 tarihinde 2014/2672 şikâyet numarası
193