Page 49 - kdk-2014-yillik-rapor
P. 49
Diğer bir ifadeyle, şikâyet işlem tesis et- bu isteğin tebliğ edildiği tarihten itibaren
mesini sağlamak üzere Kurum aracılığıy- en geç otuz gün içinde de bu belgele-
la ilgili idareye bildirilmektedir. rin asıllarını göndermekle yükümlüdür.
6328 sayılı Kanunun “Bilgi ve belge is-
Ön incelemeyi takiben şikâyet başvuru- tenmesi” başlıklı 18 inci maddesi hük-
larının inceleme ve araştırma aşamasına mü uyarınca, süresi içinde istenen bilgi
geçilmektedir. Şikâyetlerin sebepleri ve ve belgeleri haklı bir neden olmaksızın
konuları aynı olanlar için Birleştirme vermeyenler veya eksik verenler hak-
Kararı alınmakta ve birden fazla şikâyet kında Başdenetçi veya Denetçinin baş-
tek bir şikâyet dosyası altında incelen- vurusu üzerine ilgili merciin soruştur-
mektedir. ma açma zorunluluğu bulunmaktadır.
Soruşturma açılmasına ilişkin işlem
İnceleme aşamasında, bürokrasi ve kır- ve soruşturma sonucu hakkında ilgi-
tasiyecilikle çözümü geciktirmemek için, li merci Kurumumuzu bilgilendirmekle
öncelikle şikâyetin en kısa sürede nasıl mükelleftir.
sonuçlandırılacağına ilişkin bir değer- Devlet sırrı veya ticarî sır niteliğindeki
lendirme yapılmaktadır. Söz konusu bilgi ve belgeler, yetkili mercilerin en üst
şikâyetin herhangi bir yazışmaya yer ve- makam veya kurulunca açıkça gerek-
rilmeden çözülebileceği kanaatine varılır- çesi belirtilmek sureti ile verilmeyebilir.
sa, ilgili idare ile (telefonla veya bizzat) Ancak, devlet sırrı niteliğindeki bilgi ve
görüşmeler yapılabilmektedir. Yapılan belgeler Başdenetçi veya görevlendireceği
görüşmelerde şikâyet konusu ile ilgili bil- Denetçi tarafından yerinde incelenebilir.
gi verilip, idareden çözüm için işlem tesis
etmesi istenmektedir. Başdenetçi veya Denetçiler, inceleme ve
araştırma konusuyla ilgili olarak özel veya
Ancak, şikâyetin bu yolla çözülemediği teknik bilgiyi gerektiren hâllerde alanında
hallerde, şikâyet konusu hakkında bil- uzman kişileri bilirkişi olarak görevlendi-
gi ve belgeler ile şikâyet hakkındaki rebilmekte, tanık veya ilgili kişilerin dinlen-
değerlendirmeleri ilgili idareden talep mesine karar verebilmektedirler.
edilmekte, idare şikâyet hakkında bil-
gilendirilmekte ve böylece idareye de İnceleme ve araştırma sonucu şikâye-
söz hakkı tanınmaktadır. İdare, istenilen tin yerinde olduğu kanaatine varılması
bilgi ve belgeleri elektronik posta yoluyla hâlinde Tavsiye Kararı verilmektedir.
Kurumumuz elektronik posta adresine ve Kararda idareye hatalı davranıldığının
49