Page 49 - kdk-2014-yillik-rapor
P. 49

Diğer bir ifadeyle, şikâyet işlem tesis et-  bu isteğin tebliğ edildiği tarihten itibaren
            mesini sağlamak üzere Kurum aracılığıy-    en geç otuz gün içinde de bu belgele-
            la ilgili idareye bildirilmektedir.        rin asıllarını göndermekle yükümlüdür.
                                                       6328 sayılı Kanunun “Bilgi ve belge is-
            Ön incelemeyi takiben şikâyet başvuru-     tenmesi” başlıklı 18 inci maddesi hük-
            larının inceleme ve araştırma aşamasına    mü uyarınca, süresi içinde istenen bilgi
            geçilmektedir. Şikâyetlerin sebepleri ve   ve belgeleri haklı bir neden olmaksızın
            konuları aynı olanlar için  Birleştirme    vermeyenler veya eksik verenler hak-
            Kararı alınmakta ve birden fazla şikâyet   kında Başdenetçi veya Denetçinin baş-
            tek bir şikâyet dosyası altında incelen-   vurusu üzerine ilgili merciin soruştur-
            mektedir.                                  ma açma zorunluluğu bulunmaktadır.
                                                       Soruşturma açılmasına ilişkin işlem
            İnceleme aşamasında, bürokrasi ve kır-     ve soruşturma sonucu hakkında ilgi-
            tasiyecilikle çözümü geciktirmemek için,   li merci Kurumumuzu bilgilendirmekle
            öncelikle  şikâyetin  en  kısa  sürede  nasıl   mükelleftir.
            sonuçlandırılacağına ilişkin bir değer-    Devlet sırrı veya ticarî sır niteliğindeki
            lendirme yapılmaktadır. Söz  konusu        bilgi ve belgeler, yetkili mercilerin en üst
            şikâyetin herhangi bir yazışmaya yer ve-   makam veya kurulunca açıkça gerek-
            rilmeden çözülebileceği kanaatine varılır-  çesi belirtilmek sureti ile verilmeyebilir.
            sa, ilgili idare ile (telefonla veya bizzat)   Ancak, devlet sırrı niteliğindeki bilgi ve
            görüşmeler yapılabilmektedir. Yapılan      belgeler Başdenetçi veya görevlendireceği
            görüşmelerde şikâyet konusu ile ilgili bil-  Denetçi tarafından yerinde incelenebilir.
            gi verilip, idareden çözüm için işlem tesis
            etmesi istenmektedir.                      Başdenetçi veya Denetçiler, inceleme ve

                                                       araştırma konusuyla ilgili olarak özel veya
            Ancak, şikâyetin bu yolla çözülemediği     teknik bilgiyi gerektiren hâllerde alanında
            hallerde, şikâyet konusu hakkında bil-     uzman kişileri bilirkişi olarak görevlendi-
            gi ve belgeler ile şikâyet hakkındaki      rebilmekte, tanık veya ilgili kişilerin dinlen-
            değerlendirmeleri ilgili idareden talep    mesine karar verebilmektedirler.
            edilmekte, idare şikâyet hakkında bil-
            gilendirilmekte ve böylece idareye de      İnceleme ve araştırma sonucu şikâye-
            söz hakkı tanınmaktadır.  İdare, istenilen   tin yerinde olduğu kanaatine varılması
            bilgi ve belgeleri elektronik posta yoluyla   hâlinde  Tavsiye Kararı  verilmektedir.
            Kurumumuz elektronik posta adresine ve     Kararda  idareye  hatalı  davranıldığının



                                                   49
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54