Page 50 - kdk-2014-yillik-rapor
P. 50
kabulü, zararın tazmini, işlem yapılması Tavsiye ve Ret Kararları, Kamu Denetçi-
veya eylemde bulunulması, mevzuat sinin önerisi üzerine, bizzat Kamu
değişikliğinin yapılması, işlemin geri Başdenetçisi tarafından verilmektedir.
alınması, kaldırılması, değiştirilmesi Kamu Başdenetçisi, şikâyet başvurusu
veya düzeltilmesi, uygulamanın düzel- ile şikâyete ilişkin tüm bilgi ve belgeleri,
tilmesi, uzlaşmaya gidilmesi, tedbir alın- gerek ulusal gerekse uluslararası mevzuat
ması gibi önerilerde bulunulmaktadır. hükümleri çerçevesinde incelemekte,
hakkaniyet ve iyi yönetim ilkelerini de
İlgili merci, tavsiye doğrultusunda tesis göz önünde bulundurarak önerilerde
ettiği işlemi, aldığı önlemi veya tavsiye bulunmaktadır. Başdenetçilik, kararın
edilen çözümü uygulanabilir nitelikte verilmesinden sonra sonucu etkileyebi-
görmediği takdirde bunun gerekçesini lecek bilgi ve belgelerin ortaya çıkması
otuz gün içinde Kurumumuza gönder- durumunda şikâyet hakkında yeniden
mekle mükelleftir. inceleme ve araştırma yapabilmektedir.
İnceleme ve araştırma sonucunda şikâye- 4.3. Genel İstatistiki Bilgiler
tin yerinde olmadığı kanaatine varılması
hâlinde ise Ret Kararı verilmektedir. Kurumumuz tarafından 29/03/2013 ta-
rihi itibariyle şikâyet başvuruları başvu-
Ayrıca, şikâyetçinin başvurusundan ru şekli itibarıyla elden, posta, e-posta,
vazgeçmesi, şikâyetçi gerçek kişi ise faks ve e-başvuru sistemi aracılığı ile
ölümü veya tüzel kişi ise tüzel kişiliğinin alınmaya başlanmıştır. 29/03/2014 tari-
sona ermesi, şikâyet konusu talebin il- hinden itibaren ise Kurumumuzca ma-
gili idare tarafından yerine getirilmesi, halli idarelere ait başvurular da alınmaya
inceleme ve araştırma devam ederken başlanmıştır.
şikâyet konusu hakkında dava açılması
durumlarında Kurumumuz tarafından 01/01/2014-31/12/201 tarihleri arasın-
Karar Verilmesine Yer Olmadığına da Kurumumuza yapılan şikâyet baş-
Dair Karar verilmektedir. Kurumun vurularının sayısı 5639 olup, baş-
tarafları uzlaştırmasıyla şikâyet konusu vuruların büyük çoğunluğu (yaklaşık
olaydaki hatalı işlemin idare tarafından olarak %’53’ü) internet sayfasında yer
düzeltilmesi halinde de bu karar alın- alan “e-başvuru” sistemi aracılığı ile
maktadır. yapılmıştır. Başvuru şekline ilişkin veri-
ler aşağıda gösterilmektedir.
50