Page 50 - kdk-2014-yillik-rapor
P. 50

kabulü, zararın tazmini, işlem yapılması   Tavsiye ve Ret Kararları, Kamu Denetçi-
          veya eylemde bulunulması, mevzuat          sinin önerisi üzerine, bizzat Kamu
          değişikliğinin  yapılması,  işlemin  geri   Başdenetçisi tarafından verilmektedir.
          alınması, kaldırılması, değiştirilmesi     Kamu Başdenetçisi, şikâyet başvurusu
          veya  düzeltilmesi,  uygulamanın  düzel-   ile şikâyete ilişkin tüm bilgi ve belgeleri,
          tilmesi, uzlaşmaya gidilmesi, tedbir alın-  gerek ulusal gerekse uluslararası mevzuat
          ması gibi önerilerde bulunulmaktadır.      hükümleri çerçevesinde incelemekte,
                                                     hakkaniyet ve iyi yönetim ilkelerini de
          İlgili merci, tavsiye doğrultusunda tesis   göz önünde bulundurarak önerilerde
          ettiği işlemi, aldığı önlemi veya tavsiye   bulunmaktadır. Başdenetçilik, kararın
          edilen çözümü uygulanabilir nitelikte      verilmesinden sonra sonucu etkileyebi-
          görmediği takdirde bunun gerekçesini       lecek bilgi ve belgelerin ortaya çıkması
          otuz gün içinde Kurumumuza gönder-         durumunda şikâyet hakkında yeniden
          mekle mükelleftir.                         inceleme ve araştırma yapabilmektedir.


          İnceleme ve araştırma sonucunda şikâye-           4.3. Genel İstatistiki Bilgiler
          tin yerinde olmadığı kanaatine varılması
          hâlinde ise Ret Kararı verilmektedir.      Kurumumuz tarafından 29/03/2013 ta-
                                                     rihi itibariyle şikâyet başvuruları başvu-
          Ayrıca, şikâyetçinin başvurusundan         ru  şekli  itibarıyla  elden,  posta,  e-posta,
          vazgeçmesi, şikâyetçi gerçek kişi ise      faks  ve  e-başvuru  sistemi  aracılığı  ile
          ölümü veya tüzel kişi ise tüzel kişiliğinin   alınmaya başlanmıştır. 29/03/2014 tari-
          sona  ermesi,  şikâyet  konusu  talebin  il-  hinden itibaren ise Kurumumuzca ma-
          gili idare tarafından yerine getirilmesi,   halli idarelere ait başvurular da alınmaya
          inceleme ve araştırma devam  ederken       başlanmıştır.
          şikâyet  konusu hakkında dava açılması
          durumlarında Kurumumuz tarafından          01/01/2014-31/12/201  tarihleri arasın-
          Karar Verilmesine Yer Olmadığına           da Kurumumuza yapılan şikâyet baş-
          Dair Karar verilmektedir. Kurumun          vurularının sayısı 5639 olup, baş-
          tarafları  uzlaştırmasıyla  şikâyet  konusu   vuruların büyük çoğunluğu (yaklaşık
          olaydaki hatalı işlemin idare tarafından   olarak %’53’ü) internet sayfasında yer
          düzeltilmesi  halinde  de  bu  karar  alın-  alan “e-başvuru” sistemi  aracılığı ile
          maktadır.                                  yapılmıştır. Başvuru şekline ilişkin veri-
                                                     ler aşağıda gösterilmektedir.



                                                   50
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55