Page 73 - kdk-2014-yillik-rapor
P. 73

5.1.2. Halkla İlişkiler                    5.1.2.2. Telefon
                                                               görüşmeleri
                    5.1.2.1. Bilgi Edinme
                    Başvuruları                        Kurumumuzla vatandaşlarımız arasında-
                                                       ki telefon görüşmelerinin çoğunluğunu,
            Kurumumuza 4982 sayılı Bilgi Edinme        yapılan şikâyet başvurularına ilişkin sor-
            Hakkı Kanunu çerçevesinde yapılan bilgi    gulamalar oluşturmaktadır. 2014 yılında





                                                                   Şikâyet  kapsamında  gelen  bilgi  edinme  
                           1%
                                       33%                         talebi  reddedilen  başvuru  sayısı  %33  
                              7%                                   Şikâyet  başvurularının  aşamalarını  talep  
                                                                   eden  başvurular  %25  
                          9%
                                                 25%               Bilgi,  Belge  ve  Karar  örneklerinin  istenmesi  
                            10%                                    talebi  %15  
                                                                   Kurumumuz  görev  ve  sorumluluklarına  
                                    15%                            ilişkin  başvurular  %10  

                                                                   Elektronik  Bilgi  sistemi  için  Kullanıcı  adı  ve  
                                                                   Şifre  bilgisi  talebi    %9  
                                                                   Diğer    %7  

                                                                   Diğer  Kurum  ve  Kuruluşlara  yönlendirilen  
                                                                   başvurular    %1  

                                       Şekil - 8: Bilgi Edinme Başvuruları


            edinme başvuruları üzerine kişilere ivedi   1395 vatandaşımızla telefon görüşmesi
            şekilde bilgi verilmektedir.               yapılmış, görüşmelerin ortalama 03:30
                                                       dakika sürdüğü tespit edilmiştir.
            2014 yılında Kurumumuza gelen
            508 adet bilgi edinme başvurusunun         Görüşmelere ilişkin istatistiki bilgi aşağı-
            dağılımını gösteren grafik aşağıda yer     da sunulmuştur.
            almaktadır.








                                                   73
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78