Page 75 - kdk-2014-yillik-rapor
P. 75
5.1.3. Sosyal Medyada Kurumumuz sadece resmi ve dini bay-
Kurumumuz ramlarda değil, Van Depremi gibi, Dün-
ya Yaşlılar Günü gibi görev alanındaki
konularda belirli gün ve haftalarda da
“Haklar Kültürü”nü oluşturmak ve paylaşımlarını sürdürmektedir. Face-
farkındalığı artırmak amacı ile basın book sayfamızda Kurumumuz ile ilgili
kuruluşları ile aktif bir şekilde pay- paylaşılan bilgiler ilgi çekici görülmekle
laşımlarını sürdüren Kurumumuz, çağın birlikte; özel günlere ilişkin paylaşımlar,
gerektirdiği yeni nesil iletişim ağlarından etkileşimi (yorum, beğeni, paylaşım vb.)
Facebook, Twitter, Instagram ve Youtube artıran en önemli unsur olmuştur.
sayfalarında @TRombudsman alan adı
ile yerini almıştır. Ayrıca, sosyal medya İnternet sitemizde yayımlanan tavsiye
üzerinden gelen sorunları gizli ve anlık kararlarının önemli noktaları spot cüm-
cevaplamak için sosyalmedya@ombuds- le haline getirilerek görseller ile birlikte
man.gov.tr mail adresi kullanılmaktadır. sosyal medya kanallarından takipçiler
Sosyal medya hesaplarımız, Kurumumuz ile paylaşılmıştır. Böylece, Kurumu-
adına yayın yapan bir televizyon kanalı muzun sosyal medya dili gelişmiş ve
gibi her gün aynı saatte aynı konu ile il- dijital kültürü oluşturulmuştur. Face-
gili sistemli içeriklerle sadık bir sosyal book hesabımız aylık ortalama 1.000
medya kitlesi edinmiştir. Sosyal medya kişi artmakta ve 20.000 farklı kullanıcıya
hesaplarında, takipçilerimizin kullanım ulaşmaktadır. Kurumumuz Facebook
alışkanlıkları analiz edilerek, her gün hesabının takipçi sayısı, yayına başladığı
07:00–11:00–18:15 ve 23:00 saatlerinde 15 Temmuz 2014 tarihinden itibaren
aktif oldukları tespit edilmiş bu tespit artmaya başlamıştır.
üzerine Kurumumuz paylaşımları söz
konusu saatlerde yayımlanmıştır. Kurumumuz sosyal medyada karar
örneklerini işlerken, sivil toplum kuru-
Ankara’da düzenlenen “2. Uluslararası luşları ile çevrimiçi bağlantıya geçerek
Ombudsmanlık Sempozyumu” KDK onların da sosyal medya desteğini al-
sosyal medya hesaplarından canlı olarak makta ve konu ile ilgili farkındalığı
yayınlanmıştır. Sempozyumun önem- doğru hedef kitleye ulaştırabilmekte-
li anları, görseller ve metinlerle Sem- dir. Örneğin; otizm ile ilgili bir kararda
pozyuma gelemeyen takipçiler ile pay- sivil toplum kuruluşlarına ulaşılmış ve
laşılmıştır. çevrimiçi destekleri alınmıştır. Bu destek
75