Page 75 - kdk-2014-yillik-rapor
P. 75

5.1.3.  Sosyal Medyada             Kurumumuz sadece resmi ve dini bay-
                    Kurumumuz                          ramlarda değil, Van Depremi gibi, Dün-
                                                       ya Yaşlılar Günü gibi görev alanındaki
                                                       konularda belirli gün ve haftalarda da
            “Haklar Kültürü”nü oluşturmak ve           paylaşımlarını sürdürmektedir. Face-
            farkındalığı artırmak  amacı ile  basın    book sayfamızda Kurumumuz ile ilgili
            kuruluşları ile aktif bir şekilde pay-     paylaşılan bilgiler ilgi çekici görülmekle
            laşımlarını sürdüren Kurumumuz, çağın      birlikte; özel günlere ilişkin paylaşımlar,
            gerektirdiği yeni nesil iletişim ağlarından   etkileşimi (yorum, beğeni, paylaşım vb.)
            Facebook, Twitter, Instagram ve Youtube    artıran en önemli unsur olmuştur.
            sayfalarında @TRombudsman alan adı
            ile yerini almıştır. Ayrıca, sosyal medya   İnternet sitemizde yayımlanan tavsiye
            üzerinden gelen sorunları gizli ve anlık   kararlarının önemli noktaları spot cüm-
            cevaplamak için sosyalmedya@ombuds-        le haline getirilerek görseller ile birlikte
            man.gov.tr mail adresi kullanılmaktadır.   sosyal medya kanallarından takipçiler
            Sosyal medya hesaplarımız, Kurumumuz       ile paylaşılmıştır. Böylece, Kurumu-
            adına yayın yapan bir televizyon kanalı    muzun sosyal medya dili gelişmiş ve
            gibi her gün aynı saatte aynı konu ile il-  dijital kültürü oluşturulmuştur.  Face-
            gili sistemli içeriklerle sadık bir sosyal   book  hesabımız  aylık  ortalama 1.000
            medya kitlesi edinmiştir. Sosyal medya     kişi artmakta ve 20.000 farklı kullanıcıya
            hesaplarında, takipçilerimizin kullanım    ulaşmaktadır. Kurumumuz Facebook
            alışkanlıkları analiz edilerek, her gün    hesabının takipçi sayısı, yayına başladığı
            07:00–11:00–18:15 ve 23:00 saatlerinde     15  Temmuz  2014 tarihinden  itibaren
            aktif oldukları tespit edilmiş bu tespit   artmaya başlamıştır.
            üzerine Kurumumuz paylaşımları söz
            konusu saatlerde yayımlanmıştır.           Kurumumuz sosyal medyada karar
                                                       örneklerini işlerken, sivil toplum kuru-
            Ankara’da düzenlenen “2. Uluslararası      luşları ile çevrimiçi bağlantıya geçerek
            Ombudsmanlık Sempozyumu” KDK               onların da sosyal medya desteğini al-
            sosyal medya hesaplarından canlı olarak    makta ve konu ile ilgili farkındalığı
            yayınlanmıştır. Sempozyumun önem-          doğru hedef kitleye ulaştırabilmekte-
            li anları, görseller ve metinlerle Sem-    dir. Örneğin; otizm ile ilgili bir kararda
            pozyuma gelemeyen takipçiler ile pay-      sivil toplum kuruluşlarına ulaşılmış ve
            laşılmıştır.                               çevrimiçi destekleri alınmıştır. Bu destek



                                                   75
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80