Page 19 - 2016 YILI FAALİYET RAPORU
P. 19
etmekte, diğer kamu idarelerince hazırlanan mevzuatlara Kurumumuz adına görüş verilmesini
sağlamakta ve soru önergelerinin cevaplandırılması işlemlerini yürütmektedir.
5.1.4 Basın Danışmanlığı
Basın Danışmanlığı, 20 Aralık 2016 tarihli Olur ile güncellenen “Kamu Denetçiliği Kurumu
Teşkilat Yapısının Oluşturulmasına ve Personelin Çalışma Usul ve Esaslarına İlişkin Yönergesi”
kapsamında Başdenetçiliğe doğrudan bağlı bir birim olarak oluşturulmuş ve bu tarih itibariyle
hizmet vermeye başlamıştır. Genel çerçevede bakıldığında daha önce Genel Sekreterliğe bağlı
bir birim olarak faaliyet gösteren Basın ve Halkla İlişkiler Bürosu her ne kadar basın ve
kütüphanecilik hizmetlerini de içeriyorduysa da 2013-2014-2015 Yıllık Raporlarımızda, gerekse
2017-2021 dönemi Kurumumuz Stratejik Planında ortaya koyulan ana hedeflerden olan
Kurumumuzun “Kamuoyu nezdindeki farkındalığının artırılması hedefi” doğrultusunda
Kurumun basınla ilişkilerinin olumlu şekilde yürütülmesinde ve Kurumun tanıtılmasında etkin
rol oynaması amacıyla kurulmuştur.
Bu kapsamda; Kurumun basın ve hakla ilişkiler sistemine ilişkin çalışmalarının planlanması ve
bu çalışmaların belirlenen ilkelere göre yürütülmesi, yazılı ve görsel basının günlük olarak
izlenmesi, Kuruma ilişkin haber ve yorumların incelenmesi ve Başdenetçilik Makamına
sunulması, gerektiğinde bu haber ve yorumlara cevap, açıklama, tekzip hazırlanması ve
yayımlanmasının sağlanması, Kurum çalışmaları/faaliyetleri ile ilgili kamuoyunu aydınlatıcı
basın haberleri, basın bültenleri ve basın duyurularının hazırlanması ve basın-yayın
kuruluşlarınca yayımlanmasının sağlanması, Kurum için gerekli yazılı, görsel yayınların
saptanması ve bunların derlenmesi, Kurum kütüphanesine temin edilmesinin sağlanması ve
Kurum ile ilgili gazete ve dergileri, yazı ve haberlerin arşivlenmesi ile Kurumun ve Başdenetçinin
sosyal medya hesaplarının yönetilmesi ve içerik sağlanması işlemlerini yürütmektedir.
5.1.5 Ön İnceleme Bürosu Koordinatörlüğü
Ön İnceleme Bürosu Koordinatörlüğü, 31/12/2015 tarihli ve 313 sayılı Başdenetçilik Makam
Onay’ı ile güncellenen “Kamu Denetçiliği Kurumu Teşkilat Yapısının Oluşturulmasına ve
Personelin Çalışma Usul ve Esaslarına İlişkin Yönergesi” kapsamında oluşturulmuş olup,
2016/Ocak ayı itibariyle fiilen hizmete başlamıştır.
Oluşturulan bu büro; kaydı gerçekleştirilen şikâyet başvurularının iş bölümü esaslarına göre konu
ve alanlarının belirlenmesi, şikâyet başvurularının ön incelemesinin yapılması, ön inceleme
sürecinde başvuru evraklarında tespit edilen eksikliklerin giderilmesi hususunda şikâyetçi/idare
ile iletişime geçilmesi, yapılan ön inceleme neticesinde gerekli yazışma ve kararların
hazırlanması ile ön inceleme neticesinde inceleme ve esasa geçirilecek dosyaların iş bölümü
esaslarına göre ilgili denetçiye gönderilmesi faaliyetlerini yürütmüştür. Ancak söz konusu
yönergede Aralık 2016 tarihinde yapılan güncelleme ile büronun şikâyet işlemlerine ilişkin
fonksiyonu değiştirilmiş olup, ön inceleme kapsamında karar verme yetkisi kaldırılarak, büroya
gelen tüm başvuruların şekil ve usul açısından ön incelemeye tabi tutulması görevi tahsis
edilmiştir.
5.1.6 Başdenetçi Danışmanlığı
Başdenetçi Danışmanlığı, Kurumun işleyişinde etkinliğin ve verimliliğin artırılması kapsamında
teşkilat yapısı yönergesi ile Başdenetçiliğe doğrudan bağlı bir birim olacak şekilde oluşturulmuş
ve 20 Aralık 2016 tarihi itibariyle fiili olarak hizmete başlamıştır. Danışmanlık Birimi
Başdenetçinin vereceği görevleri gerine getirmektedir.
18