Page 24 - 2016 YILI FAALİYET RAPORU
P. 24

BÖLÜM II


               AMAÇ VE HEDEFLER


                  A.  İDARENİN AMAÇ VE HEDEFLERİ

                                                             Günümüzde  değişen  yönetim  anlayışıyla
                                                            birlikte,  özellikle  5018  sayılı  Kamu  Mali
                                                            Yönetimi  ve  Kontrol  Kanununun  yürürlüğe
                                                            girmesiyle    önem     kazanan     ve    Kamu
                                                            Kurumlarının      vatandaş    odaklı     hizmet
                                                            anlayışında da pozitif yönde değişim sağladığını
                                                            düşündüğümüz stratejik planlar, belirlenen amaç
                                                            hedef  ve  stratejiler  aracılığıyla  başarıya
                                                            ulaşmadaki  adımlar  olarak  görülmektedir.  Bu
                                                            anlayış  da  göz  önüne  alınarak  hazırlanan
               Stratejik Planımız, Kurumumuzun amaç ve hedeflerini içermekteyse de genel olarak tüm Kamu
               kurumlarının iyi yönetişim ilkelerini esas alarak şeffaf ve hesap verilebilir şekilde vatandaş odaklı
               hizmet sunmalarına katkı sağlayacaktır.


               Bu  kapsamda;  5018  sayılı  Kanunun  9  uncu  maddesi  çerçevesinde  oluşturulan  ve  2017-2021
               dönemini kapsayan Stratejik Planımız; katılımcı bir yaklaşımla hazırlanarak 2016 Ocak sonu
               itibariyle değerlendirilmek üzere Kalkınma Bakanlığına iletilmiş, gelen değerlendirme raporu
               dikkate  alınarak  son  şekli  verilmiş  ve  31/5/2016  tarihli  “Stratejik  Plan  Kurulu  Onayı”  ile
               yürürlüğe girmiştir.

               Kurumumuzun  ulaşmayı  arzu  ettiği  vizyonuna/hedeflerine  yönelik  beş  yıllık  yol  haritası
               niteliğindeki  stratejik  planının  özellikle  kamu  hizmetlerindeki  kalite  standartlarını,  hukukun
               üstünlüğü  ilkesinin  uygulanmasının  ve  hak  arama  kültürünün  geliştirilmesini  güçlendireceği
               değerlendirilmekte,  diğer  yandan  kurumsallaşma  sürecinin  etkinleştirilmesinin,  zayıf
               alanların/noktaların güçlendireceği, fırsat alanlarının zenginleştirilmesinde büyük rol oynayacağı
               düşünülmektedir.

               Bu  doğrultuda;  Mart  2013  itibariyle  şikâyet  başvurularını  almaya  başlayan  ve  kısa  zamanda
               kurumsallaşma  anlamında  önemli  ilerlemeler  kaydeden  Kurumumuz,  2017-2021  dönemi
               vizyonuna ulaşmada belirlediği amaç ve hedefleri “Şikâyet İnceleme ve Araştırma”, “Tanıtım
               ve Farkındalık Geliştirme” ile “Kurumsal Kapasite ve Temel Yetkinlik Geliştirme” başlığı
               altında 3 eksende ele alınmıştır.

               Bu eksenlerin belirlenmesinde; Kurumumuzun kurulma amacı şikâyet başvurularının çözüme
               kavuşturulmasında ve kararların uygulanmasında etkinliğin sağlanması, Kurumun tüm paydaşlar
               nezdinde tanınırlığının artırılması ile kurumsal yapılanma kapsamında gerek usul ve esasların
               netleştirilerek  standartlaşmanın  yakalanması  gerekse  etkin  bir  insan  kaynağı  ile  bilgi  işlem
               altyapısının  güçlendirilmesi hususları etkili olmuştur. Eksenler altında 4 genel stratejik  amaç
               belirlenmiş, bu amaçlara ulaşılmasını sağlayacak toplam 16 hedef ve 104 strateji belirlenmiştir.

               Plan dönemi olan 2017-2021 yılları arasında stratejik amaç ve hedeflere ulaşılması için yoğun
               çaba  gösterilecek  olup,  gerektiğinde  riskli  alanlara  yönelik  tedbirler  geliştirilecektir.

                                                            23
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29