Page 24 - 2016 YILI FAALİYET RAPORU
P. 24
BÖLÜM II
AMAÇ VE HEDEFLER
A. İDARENİN AMAÇ VE HEDEFLERİ
Günümüzde değişen yönetim anlayışıyla
birlikte, özellikle 5018 sayılı Kamu Mali
Yönetimi ve Kontrol Kanununun yürürlüğe
girmesiyle önem kazanan ve Kamu
Kurumlarının vatandaş odaklı hizmet
anlayışında da pozitif yönde değişim sağladığını
düşündüğümüz stratejik planlar, belirlenen amaç
hedef ve stratejiler aracılığıyla başarıya
ulaşmadaki adımlar olarak görülmektedir. Bu
anlayış da göz önüne alınarak hazırlanan
Stratejik Planımız, Kurumumuzun amaç ve hedeflerini içermekteyse de genel olarak tüm Kamu
kurumlarının iyi yönetişim ilkelerini esas alarak şeffaf ve hesap verilebilir şekilde vatandaş odaklı
hizmet sunmalarına katkı sağlayacaktır.
Bu kapsamda; 5018 sayılı Kanunun 9 uncu maddesi çerçevesinde oluşturulan ve 2017-2021
dönemini kapsayan Stratejik Planımız; katılımcı bir yaklaşımla hazırlanarak 2016 Ocak sonu
itibariyle değerlendirilmek üzere Kalkınma Bakanlığına iletilmiş, gelen değerlendirme raporu
dikkate alınarak son şekli verilmiş ve 31/5/2016 tarihli “Stratejik Plan Kurulu Onayı” ile
yürürlüğe girmiştir.
Kurumumuzun ulaşmayı arzu ettiği vizyonuna/hedeflerine yönelik beş yıllık yol haritası
niteliğindeki stratejik planının özellikle kamu hizmetlerindeki kalite standartlarını, hukukun
üstünlüğü ilkesinin uygulanmasının ve hak arama kültürünün geliştirilmesini güçlendireceği
değerlendirilmekte, diğer yandan kurumsallaşma sürecinin etkinleştirilmesinin, zayıf
alanların/noktaların güçlendireceği, fırsat alanlarının zenginleştirilmesinde büyük rol oynayacağı
düşünülmektedir.
Bu doğrultuda; Mart 2013 itibariyle şikâyet başvurularını almaya başlayan ve kısa zamanda
kurumsallaşma anlamında önemli ilerlemeler kaydeden Kurumumuz, 2017-2021 dönemi
vizyonuna ulaşmada belirlediği amaç ve hedefleri “Şikâyet İnceleme ve Araştırma”, “Tanıtım
ve Farkındalık Geliştirme” ile “Kurumsal Kapasite ve Temel Yetkinlik Geliştirme” başlığı
altında 3 eksende ele alınmıştır.
Bu eksenlerin belirlenmesinde; Kurumumuzun kurulma amacı şikâyet başvurularının çözüme
kavuşturulmasında ve kararların uygulanmasında etkinliğin sağlanması, Kurumun tüm paydaşlar
nezdinde tanınırlığının artırılması ile kurumsal yapılanma kapsamında gerek usul ve esasların
netleştirilerek standartlaşmanın yakalanması gerekse etkin bir insan kaynağı ile bilgi işlem
altyapısının güçlendirilmesi hususları etkili olmuştur. Eksenler altında 4 genel stratejik amaç
belirlenmiş, bu amaçlara ulaşılmasını sağlayacak toplam 16 hedef ve 104 strateji belirlenmiştir.
Plan dönemi olan 2017-2021 yılları arasında stratejik amaç ve hedeflere ulaşılması için yoğun
çaba gösterilecek olup, gerektiğinde riskli alanlara yönelik tedbirler geliştirilecektir.
23