Page 20 - 2016 YILI FAALİYET RAPORU
P. 20
5.2 Genel Sekreterlikçe Sunulan Hizmetler
Genel Sekreterlik, Kurumun idari ve mali işleriyle sekretarya hizmetlerini yerine getirmekten
sorumludur. Bu çerçevede, Kamu Başdenetçiliği Makamının 14/08/2013 tarihli ve 61 sayılı
onayı ile oluşturulan ve 20/12/2016 tarihli ve 325 sayılı Olur ile güncellenen “Kamu Denetçiliği
Kurumu Teşkilat Yapısının Oluşturulmasına ve Personelin Çalışma Usul ve Esaslarına İlişkin
Yönergesi” kapsamında yer alan Genel Sekreterliğe bağlı hizmet birimlerince sunulan hizmetler
aşağıda sunulmaktadır.
5.2.1 Yönetim Hizmetleri Birimi
5.2.1.1 İnsan Kaynakları Bürosu
İnsan Kaynakları Bürosu, ilgili mevzuatta yer alan düzenlemeler çerçevesinde atama, nakil,
ilerleme, terfi, yer değiştirme, intibak, geçmiş hizmet değerlendirmeleri ve emeklilik gibi
personel hareketleri işlemlerinin yanı sıra personel istatistik bilgilerini üreterek Kurumumuz
insan kaynaklarının yönetimi konusunda yönetime doğru, güvenilir ve güncel bilgi sunmakta,
kadrolara ilişkin iptal-ihdas işlemlerini gerçekleştirmekte ve Eğitim Bürosu ile eğitim planlarının
koordinasyonunu sağlamaktadır.
5.2.1.2 Destek Hizmetleri Bürosu
Destek Hizmetleri Bürosu, giden evrak ve arşiv işlemlerinin mevzuata uygun bir şekilde
yürütülmesi, satın alma, bakım-onarım, temizlik, yemek, ısınma, aydınlatma, haberleşme, ulaşım,
güvenlik hizmetlerinin sağlanması, sivil savunma ve seferberlik hizmetlerinin planlanması,
toplantı ve organizasyonlarla ilgili işlerin yerine getirilmesi, teknik donanımının düzenli ve
sürekli çalışmasının sağlanması ve Kurumumuz mülkiyetinde veya kullanımında bulunan taşınır
ve taşınmazlara ilişkin kayıtların tutulması görevlerini yerine getirmektedir.
5.2.1.3 Genel Evrak ve Şikâyet Başvuru Bürosu
Genel Evrak ve Şikâyet Başvuru Bürosu, Kuruma yapılan şikâyet başvurusu kaydının yapılarak,
numara ve dosyalamasının gerçekleştirildiği ve şikâyet başvurusunun Ön İnceleme Büro
Koordinatörlüğüne verilmesi işlemlerini yerine getirmekte, aynı zamanda Kurumumuzun genel
evrak hizmetlerini de yürütmektedir.
5.2.1.4 Eğitim Bürosu
Eğitim Bürosu, Kurumumuzda görevli personele ilişkin planlanan eğitim faaliyetleri ile Kamu
Denetçiliği Uzman Yardımcılarının yardımcılık süreleri boyunca yetiştirilmesi, eğitim, staj ve
refakat sürecinin takibi, tez konularının ve danışmanlarının tespiti, yetki sınavı ile yeterlilik sınavı
konu başlıklarının tespiti ve bu sınavlara ilişkin usul ve esasların düzenlenmesi ile birlikte izin
işlemlerinin planlanmasına ilişkin hususların yürütülmesini ve koordinasyonunu sağlamaktadır.
5.2.2 Strateji Geliştirme Birimi
5.2.2.1 Stratejik Yönetim Bürosu
Stratejik Yönetim Bürosu, Kurumun stratejik planlama çalışmalarını yürüterek Stratejik Plan ile
İdare Faaliyet Raporu’nun hazırlanması, performans analizlerinin yapılması, kalite ölçütlerinin
geliştirilmesi, kamu hizmet envanteri ve hizmet standartlarının hazırlanması, standart dosya plan
kodları ile idari birim kimlik kodlarının belirlenmesi ve kullanılmasının sağlanması hizmetlerini
gerçekleştirmektedir.
19