Page 75 - 2016 YILI FAALİYET RAPORU
P. 75

  Birimimize Gelen Vatandaşlar: 2016 yılında Kurumumuza yaklaşık 197 şikâyetçi gelmiş,
               görüşmelerin ortalama 15 dakika sürdüğü tespit edilmiştir. Gelen kişilerin, faaliyetlerimiz ile
               şikâyetleri  hakkında  bilgi  talep  ettikleri  veya  başvurularını  inceleyen  uzmanlarla  görüşmek
               istedikleri anlaşılmıştır. Kişilerin talebine ilişkin dağılımı gösterir bilgiler aşağıda sunulmuştur.

               Ocak-  Aralık  2016  Kurumumuza  gelen  vatandaşların  taleplerine  yönelik  ayrıntılı  tablo  ve
               istatistik aşağıda yer almaktadır;


               Tablo 38: 2016 Yılı Kurumumuza Bilgi Edinme Amaçlı Gelen Vatandaşlar
               Kurumumuza Bilgi Edinme Amaçlı Gelen Vatandaşlar İstatistik                     Kişi Sayısı


               Kuruma Şikâyet Hakkında Bilgi Alma                                                 113
               Şikâyet Durumları Hakkında Bilgi Alma                                               44

               Uzman İle Görüşme Talebi                                                            23
               Bilgi Belge ve Karar Talebi                                                         11

               Diğer                                                                               6
               Toplam (Kişi)                                                                      197


               Şekil 15: 2016 Yılı Kurumumuza Bilgi Edinme Amaçlı Gelen Vatandaşlar



                         Bilgi Belge ve   Diğer
                         Karar Talebi   3%
                             6%                                                         Kuruma Şikayet
                  Uzman İle                                                            Hk Hakkında Bilgi
               Görüşme Talebi                                                                Alma
                    12%                                                                      57%










                     Şikayet Durumları
                       Hakkında Bilgi
                           Alma
                           22%


                 Telefon Görüşmeleri:  Bilgi edinme ve yönlendirme faaliyetleri ile ilgili olarak Ocak-Aralık
               2016  döneminde  vatandaşlarımızdan  Kurumumuza  gelen  toplam  2893  adet  telefon
               cevaplandırılmış olup, telefon görüşmelerinin çoğunluğunu şikâyet başvuruları ile ilgili başvuru
               durum sorgulamaları oluşturmaktadır. Telefon görüşmesi süreleri ortalama 3dk sürmekte ancak,
               uzmanlarımızın  bilgisine  ihtiyaç  duyulan  ve  tekrar  şikâyetçiye  geri  dönülen  durumlarda  ise
               başvurular  ortalama  20  dk  olarak  gerçekleşmektedir.  Ayrıca  gelen  talep  doğrultusunda
               uzmanlarımızın uygunluğu kontrol edilerek telefon ile görüşmeleri sağlanmıştır. Görüşmelere
               ilişkin istatistiki bilgi aşağıda sunulmuştur.



                                                            74
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80