Page 75 - 2016 YILI FAALİYET RAPORU
P. 75
Birimimize Gelen Vatandaşlar: 2016 yılında Kurumumuza yaklaşık 197 şikâyetçi gelmiş,
görüşmelerin ortalama 15 dakika sürdüğü tespit edilmiştir. Gelen kişilerin, faaliyetlerimiz ile
şikâyetleri hakkında bilgi talep ettikleri veya başvurularını inceleyen uzmanlarla görüşmek
istedikleri anlaşılmıştır. Kişilerin talebine ilişkin dağılımı gösterir bilgiler aşağıda sunulmuştur.
Ocak- Aralık 2016 Kurumumuza gelen vatandaşların taleplerine yönelik ayrıntılı tablo ve
istatistik aşağıda yer almaktadır;
Tablo 38: 2016 Yılı Kurumumuza Bilgi Edinme Amaçlı Gelen Vatandaşlar
Kurumumuza Bilgi Edinme Amaçlı Gelen Vatandaşlar İstatistik Kişi Sayısı
Kuruma Şikâyet Hakkında Bilgi Alma 113
Şikâyet Durumları Hakkında Bilgi Alma 44
Uzman İle Görüşme Talebi 23
Bilgi Belge ve Karar Talebi 11
Diğer 6
Toplam (Kişi) 197
Şekil 15: 2016 Yılı Kurumumuza Bilgi Edinme Amaçlı Gelen Vatandaşlar
Bilgi Belge ve Diğer
Karar Talebi 3%
6% Kuruma Şikayet
Uzman İle Hk Hakkında Bilgi
Görüşme Talebi Alma
12% 57%
Şikayet Durumları
Hakkında Bilgi
Alma
22%
Telefon Görüşmeleri: Bilgi edinme ve yönlendirme faaliyetleri ile ilgili olarak Ocak-Aralık
2016 döneminde vatandaşlarımızdan Kurumumuza gelen toplam 2893 adet telefon
cevaplandırılmış olup, telefon görüşmelerinin çoğunluğunu şikâyet başvuruları ile ilgili başvuru
durum sorgulamaları oluşturmaktadır. Telefon görüşmesi süreleri ortalama 3dk sürmekte ancak,
uzmanlarımızın bilgisine ihtiyaç duyulan ve tekrar şikâyetçiye geri dönülen durumlarda ise
başvurular ortalama 20 dk olarak gerçekleşmektedir. Ayrıca gelen talep doğrultusunda
uzmanlarımızın uygunluğu kontrol edilerek telefon ile görüşmeleri sağlanmıştır. Görüşmelere
ilişkin istatistiki bilgi aşağıda sunulmuştur.
74