Page 77 - 2016 YILI FAALİYET RAPORU
P. 77
Law on the Ombudsman Institution, Ombudsman: Kamu Denetçiliği Kurumu Bülteni Sayı:
4,
Ombudsman: Kamu Denetçiliği Kurumu Bülteni Sayı: 5,
Ombudsman Akademik (Hakemli Dergi) Sayı: 4,
Ombudsman Akademik (Hakemli Dergi) Sayı: 5,
Terör ve İnsan Hakları ile İlgili İhlal Başvurularına İlişkin Kararlar,
Kamu Denetçiliği Kurumu Kararlar Kitapları (Eğitim ve Öğretim Hakkı Kamu Personel
Rejimi, Çalışma ve Sosyal Güvenlik, Mahalli İdareler, Aile, Kadın, Çocuk ve Benzeri Haklar,
Ekonomi, Maliye ve Vergi, Sosyal Haklar ve Alanlar, Temel Haklar) ( 16 Cilt) ve
Kurumumuzu İlgilendiren Bir Kısım Ulusal ve Uluslararası Mevzuat olarak gerçekleşmiştir.
1.3.8 Yurtiçi Bürolar (İstanbul Bürosu Faaliyetleri)
İyi yönetim ilkeleri ve vatandaş odaklı yaklaşımın bir gereği olarak 30/04/2015 tarihi itibariyle
Maslak Kasırları Mabeyn-i Hümayun Kasrında açılan ve 23/09/2016 tarihinde Şişli ilçesi,
Halaskargazi mahallesi, Matbaacı Osmanbey Sokağına taşınan İstanbul Büromuz kişilerin
İstanbul’da doğrudan Kurumumuza ulaşması, Kurumumuzun İstanbul’daki irtibat noktası
olması, böylece Kurumun en önemli dış paydaşları olan vatandaş ve idareler ile etkin bir iletişim
stratejisinin kolaylaştırıcısı olarak ve ayrıca İstanbul’daki idareler nezdinde şikâyetlere ivedi
çözümler bulunması noktasında Kurumumuzun, hukuk ve hakkaniyet ile iyi yönetim ilkeleri
doğrultusunda kamu hizmetlerinin işlemesine katkısının bir parçası olarak hizmet vermektedir.
Yukarıda açıklanan görev tanımları çerçevesinde 2016 yılı içerisinde; İstanbul Bürosunda,
doğrudan (elden, posta veya faksla) Büroya gelen şikâyet başvurularının kayıtlarının yapılması,
İstanbul’daki idarelerin eylem, işlem, tutum ve davranışlarıyla ilgili Kuruma ve/veya İstanbul
Bürosuna yapılmış ve kayıt altına alınmış şikâyet başvurularının ön incelemesinin
gerçekleştirilmesi, ön incelemede başvuru evraklarında tespit edilen eksikliklerin giderilmesinde
şikâyetçi/idare ile iletişime geçilmesi ve bu süreçte arabuluculuk yöntemleri kullanılarak
şikâyetlerin uzlaşı ile çözümüne odaklanılması ile ön inceleme neticesinde inceleme ve araştırma
aşamasına geçecek başvuruları işbölümü esaslarına göre ilgili Kamu Denetçilik birimlerine
iletilmesi gibi hizmetleri yürütmüştür.
Ancak teşkilat yapısı yönergesinde Aralık 2016 tarihinde yapılan güncelleme ile büronun şikâyet
işlemlerine ilişkin fonksiyonu büyük ölçüde değiştirilmiş, ön inceleme ve öninceleme neticesinde
karar verme yetkisi kaldırılarak görev ve sorumluluk sadece büroya gelen şikâyet başvurularının
merkeze (Genel evrak ve şikâyet başvuru bürosuna) iletilmesi ile sınırlandırılmıştır. Diğer
taraftan İstanbul bürosuna Kurumun tanıtım ve farkındalığı noktasında yeni misyonlar
yüklenerek vatandaşa dönük Kurumun tanıtım temsilciği fonksiyonlarının geliştirilmesiyle
mevcut durumda Başdenetçiliğe doğrudan bağlı olan büro, Genel Sekreterliğe bağlı büro şeklinde
düzenlenmiştir.
Söz konusu değişiklik olmadan İstanbul büromuza 2016 yılında toplam 589 başvuru yapılmış
olup, bunlardan 491 adedi İstanbul Bürosu görev alanı kapsamında ön incelemesi yapılırken 98
adedi ise ön incelemesi yapılmak üzere Ön İnceleme Bürosu Koordinatörlüğüne iletilmiştir.
İstanbul Bürosunca ön incelemeye alınan toplam 491 dosyanın 430 adedi ön inceleme
kapsamında sonuçlandırılırken 61 adedi ise inceleme ve araştırmaya geçilmek üzere Kurum
Kamu Denetçilik birimlerine iletilmiştir.
76