Page 77 - 2016 YILI FAALİYET RAPORU
P. 77

  Law on the Ombudsman Institution, Ombudsman: Kamu Denetçiliği Kurumu Bülteni Sayı:
                  4,
                 Ombudsman: Kamu Denetçiliği Kurumu Bülteni Sayı: 5,
                 Ombudsman Akademik (Hakemli Dergi) Sayı: 4,
                 Ombudsman Akademik (Hakemli Dergi) Sayı: 5,
                 Terör ve İnsan Hakları ile İlgili İhlal Başvurularına İlişkin Kararlar,
                 Kamu  Denetçiliği  Kurumu  Kararlar  Kitapları  (Eğitim  ve  Öğretim  Hakkı  Kamu  Personel
                  Rejimi, Çalışma ve Sosyal Güvenlik, Mahalli İdareler, Aile, Kadın, Çocuk ve Benzeri Haklar,
                  Ekonomi,  Maliye  ve  Vergi,  Sosyal  Haklar  ve  Alanlar,  Temel  Haklar)  (  16  Cilt)  ve
                  Kurumumuzu İlgilendiren Bir Kısım Ulusal ve Uluslararası Mevzuat olarak gerçekleşmiştir.


               1.3.8 Yurtiçi Bürolar (İstanbul Bürosu Faaliyetleri)


               İyi yönetim ilkeleri ve vatandaş odaklı yaklaşımın bir gereği olarak 30/04/2015 tarihi itibariyle
               Maslak  Kasırları  Mabeyn-i  Hümayun  Kasrında  açılan  ve  23/09/2016  tarihinde  Şişli  ilçesi,
               Halaskargazi  mahallesi,  Matbaacı  Osmanbey  Sokağına  taşınan  İstanbul  Büromuz  kişilerin
               İstanbul’da  doğrudan  Kurumumuza  ulaşması,  Kurumumuzun  İstanbul’daki  irtibat  noktası
               olması, böylece Kurumun en önemli dış paydaşları olan vatandaş ve idareler ile etkin bir iletişim
               stratejisinin  kolaylaştırıcısı  olarak  ve  ayrıca  İstanbul’daki  idareler  nezdinde  şikâyetlere  ivedi
               çözümler bulunması  noktasında Kurumumuzun, hukuk ve hakkaniyet  ile iyi  yönetim  ilkeleri
               doğrultusunda kamu hizmetlerinin işlemesine katkısının bir parçası olarak hizmet vermektedir.

               Yukarıda  açıklanan  görev  tanımları  çerçevesinde  2016  yılı  içerisinde;  İstanbul  Bürosunda,
               doğrudan (elden, posta veya faksla) Büroya gelen şikâyet başvurularının kayıtlarının yapılması,
               İstanbul’daki idarelerin eylem, işlem, tutum ve davranışlarıyla ilgili Kuruma ve/veya İstanbul
               Bürosuna  yapılmış  ve  kayıt  altına  alınmış  şikâyet  başvurularının  ön  incelemesinin
               gerçekleştirilmesi, ön incelemede başvuru evraklarında tespit edilen eksikliklerin giderilmesinde
               şikâyetçi/idare  ile  iletişime  geçilmesi  ve  bu  süreçte  arabuluculuk  yöntemleri  kullanılarak
               şikâyetlerin uzlaşı ile çözümüne odaklanılması ile ön inceleme neticesinde inceleme ve araştırma
               aşamasına  geçecek  başvuruları  işbölümü  esaslarına  göre  ilgili  Kamu  Denetçilik  birimlerine
               iletilmesi gibi hizmetleri yürütmüştür.

               Ancak teşkilat yapısı yönergesinde Aralık 2016 tarihinde yapılan güncelleme ile büronun şikâyet
               işlemlerine ilişkin fonksiyonu büyük ölçüde değiştirilmiş, ön inceleme ve öninceleme neticesinde
               karar verme yetkisi kaldırılarak görev ve sorumluluk sadece büroya gelen şikâyet başvurularının
               merkeze  (Genel  evrak  ve  şikâyet  başvuru  bürosuna)  iletilmesi  ile  sınırlandırılmıştır.  Diğer
               taraftan  İstanbul  bürosuna  Kurumun  tanıtım  ve  farkındalığı  noktasında  yeni  misyonlar
               yüklenerek  vatandaşa  dönük  Kurumun  tanıtım  temsilciği  fonksiyonlarının  geliştirilmesiyle
               mevcut durumda Başdenetçiliğe doğrudan bağlı olan büro, Genel Sekreterliğe bağlı büro şeklinde
               düzenlenmiştir.

               Söz konusu değişiklik olmadan İstanbul büromuza 2016 yılında toplam 589 başvuru yapılmış
               olup, bunlardan 491 adedi İstanbul Bürosu görev alanı kapsamında ön incelemesi yapılırken 98
               adedi ise ön incelemesi yapılmak üzere Ön İnceleme Bürosu Koordinatörlüğüne iletilmiştir.
               İstanbul  Bürosunca  ön  incelemeye  alınan  toplam  491  dosyanın  430  adedi  ön  inceleme
               kapsamında  sonuçlandırılırken  61  adedi  ise  inceleme  ve  araştırmaya  geçilmek  üzere  Kurum
               Kamu Denetçilik birimlerine iletilmiştir.




                                                            76
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82