Page 70 - 2016 YILI FAALİYET RAPORU
P. 70
1.3.4 Stratejik Yönetim Faaliyetleri
Stratejik planlama, faaliyet raporlarının oluşturulması, eylem planlarının hazırlanması ile
şikâyetlere ilişkin yıllık rapor çalışmaları kapsamında yürütülen faaliyetler “Kurumsal
Yapılanma” başlığı altında, gerçekleştirilen mevzuat güncellemeleri ise “Mevzuat “Çalışmaları”
başlığı altında ele alındığından bu bölüme ayrıca yer verilmemiştir.
1.3.5 İç Kontrol Faaliyetleri
İç kontrole ilişkin yürütülen faaliyetler “Yönetim ve İç Kontrol” başlığı altında da yer almış olup
yer alan faaliyetlerle birlikte;
İç Kontrol ve Ön Mali Kontrole İlişkin Usul ve Esaslarda ön mali kontrole tabi olduğu
belirtilen karar ve işlemlerin belirlenen işlem türleri ve limitler itibariyle ön mali kontrolleri
yapılmaktadır.
Yürürlüğe giren Kamu İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planının uygulanması ve
izlenmesine ilişkin çalışmalar devam etmektedir.
Genel Sekreterlik ve Kamu Başdenetçiliği harcama birimlerinin bütçelerinden kaynak
kullanılarak yapılan harcamalarda ihtiyaç duyulan alanlara ilişkin ilgili birimlere (Kamu
Denetçilikleri, Genel Sekreterlik, Özel Kalem Birimi, Strateji Geliştirme Birimi, Yönetim
Hizmetleri Birimi, AB ve Dış İlişkiler Birimi, Kurumsal İletişim Birimi vb.) bilgilendirme ve
danışmanlık faaliyeti yürütülmektedir.
Sorun yaşanan mali konularda Muhasebe Birimi, Maliye Bakanlığı ve diğer ilgili kurumlarla
görüşmeler yürütülmüş ve sonuçlandırılmıştır.
1.3.6 Bütçe ve Muhasebe Faaliyetleri
2016 Yılı bütçesi Hükümet Kurulma süreci nedeniyle geç yayımlanmıştır. Bu nedenle 6654
sayılı 2016 Yılı Merkezi Yönetim Geçici Bütçe Kanunu’nun üç aylık bütçe uygulamaları ile
ilgili işlemler takip edilmiştir.
2016 yılının geçici bütçe uygulama sürecinde 2016 yılı bütçesi tekrar görüşülmüş olup,
hazırlık çalışmaları Maliye Bakanlığı ve Kalkınma Bakanlığı ile yapılan görüşmeler takip
edilmiştir.
6682 sayılı 2016 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu ile 17.058.000,00 TL ödenek tahsis
edilmiştir, tahsis edilen ödeneklerin kullanılabilir hale gelmesi ve karşılığı Hazine Yardımının
aylar itibarıyla serbest bırakılma oranlarını belirleyen Ayrıntılı Finans Programı teklifi
hazırlanarak Maliye Bakanlığına gönderilmiştir. Maliye Bakanlığınca kabul edilen serbest
bırakma oranlarına uygun şekilde, ödenekler kullanıma açılmıştır.
Muhasebe hizmetlerimiz TBMM muhasebe yetkilisince yürütülmektedir. Ödeneklerimizin
Kurumumuzda görevli TBMM muhasebe yetkilisince de kullanılabilir hale gelmesi için say
2000i sistemine aktarılması ilgili modüller kullanılarak (e-bütçe sistemi) sağlanmaktadır. Bu
kapsamda ödenek ihtiyacı ilk altı aylık dönemde takip edilmiş gereken yerlerde Maliye
Bakanlığı ve Kalkınma Bakanlığı ile yasal çerçevede yazışma yapılmıştır.
Özel Bütçeli Kurum olmamız nedeniyle üçer aylık dönemler itibarıyla serbest bırakılan
ödeneklerin karşılığı gelir tutarı Kurum Kanunumuza da uygun olarak, büyük oranda TBMM
Bütçesine konulan hazine yardımından karşılanmaktadır. Bu yıl Kurumumuz gelirleri
arasında sayılan Hazine Yardımlarına, Maliye Bakanlığınca, diğer özel bütçeli kurumlara da
69