Page 70 - 2016 YILI FAALİYET RAPORU
P. 70

1.3.4 Stratejik Yönetim Faaliyetleri
               Stratejik  planlama,  faaliyet  raporlarının  oluşturulması,  eylem  planlarının  hazırlanması  ile
               şikâyetlere  ilişkin  yıllık  rapor  çalışmaları  kapsamında  yürütülen  faaliyetler  “Kurumsal
               Yapılanma” başlığı altında, gerçekleştirilen mevzuat güncellemeleri ise “Mevzuat “Çalışmaları”
               başlığı altında ele alındığından bu bölüme ayrıca yer verilmemiştir.

                 1.3.5 İç Kontrol Faaliyetleri
               İç kontrole ilişkin yürütülen faaliyetler “Yönetim ve İç Kontrol” başlığı altında da yer almış olup
               yer alan faaliyetlerle birlikte;

                 İç  Kontrol  ve  Ön  Mali  Kontrole  İlişkin  Usul  ve  Esaslarda  ön  mali  kontrole  tabi  olduğu
                  belirtilen karar ve işlemlerin belirlenen işlem türleri ve limitler itibariyle ön mali kontrolleri
                  yapılmaktadır.

                 Yürürlüğe  giren  Kamu  İç  Kontrol  Standartlarına  Uyum  Eylem  Planının  uygulanması  ve
                  izlenmesine ilişkin çalışmalar devam etmektedir.

                 Genel  Sekreterlik  ve  Kamu  Başdenetçiliği  harcama  birimlerinin  bütçelerinden  kaynak
                  kullanılarak  yapılan  harcamalarda  ihtiyaç  duyulan  alanlara  ilişkin  ilgili  birimlere  (Kamu
                  Denetçilikleri, Genel Sekreterlik, Özel Kalem Birimi, Strateji Geliştirme Birimi, Yönetim
                  Hizmetleri Birimi, AB ve Dış İlişkiler Birimi, Kurumsal İletişim Birimi vb.) bilgilendirme ve
                  danışmanlık faaliyeti yürütülmektedir.

                 Sorun yaşanan mali konularda Muhasebe Birimi, Maliye Bakanlığı ve diğer ilgili kurumlarla
                  görüşmeler yürütülmüş ve sonuçlandırılmıştır.


                 1.3.6 Bütçe ve Muhasebe Faaliyetleri

                 2016 Yılı bütçesi Hükümet Kurulma süreci nedeniyle geç yayımlanmıştır. Bu nedenle 6654
                  sayılı 2016 Yılı Merkezi Yönetim Geçici Bütçe Kanunu’nun üç aylık bütçe uygulamaları ile
                  ilgili işlemler takip edilmiştir.

                 2016  yılının  geçici  bütçe  uygulama  sürecinde  2016  yılı  bütçesi  tekrar  görüşülmüş  olup,
                  hazırlık çalışmaları Maliye Bakanlığı ve Kalkınma Bakanlığı ile yapılan görüşmeler takip
                  edilmiştir.

                 6682 sayılı 2016 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu ile 17.058.000,00 TL ödenek tahsis
                  edilmiştir, tahsis edilen ödeneklerin kullanılabilir hale gelmesi ve karşılığı Hazine Yardımının
                  aylar  itibarıyla  serbest  bırakılma  oranlarını  belirleyen  Ayrıntılı  Finans  Programı  teklifi
                  hazırlanarak Maliye Bakanlığına gönderilmiştir. Maliye Bakanlığınca kabul edilen serbest
                  bırakma oranlarına uygun şekilde, ödenekler kullanıma açılmıştır.

                 Muhasebe hizmetlerimiz TBMM muhasebe yetkilisince yürütülmektedir. Ödeneklerimizin
                  Kurumumuzda görevli TBMM muhasebe yetkilisince de kullanılabilir hale gelmesi için say
                  2000i sistemine aktarılması ilgili modüller kullanılarak (e-bütçe sistemi) sağlanmaktadır. Bu
                  kapsamda  ödenek  ihtiyacı  ilk  altı  aylık  dönemde  takip  edilmiş  gereken  yerlerde  Maliye
                  Bakanlığı ve Kalkınma Bakanlığı ile yasal çerçevede yazışma yapılmıştır.

                 Özel  Bütçeli  Kurum  olmamız  nedeniyle  üçer  aylık  dönemler  itibarıyla  serbest  bırakılan
                  ödeneklerin karşılığı gelir tutarı Kurum Kanunumuza da uygun olarak, büyük oranda TBMM
                  Bütçesine  konulan  hazine  yardımından  karşılanmaktadır.  Bu  yıl  Kurumumuz  gelirleri
                  arasında sayılan Hazine Yardımlarına, Maliye Bakanlığınca, diğer özel bütçeli kurumlara da
                                                            69
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75