Page 81 - 2016 YILI FAALİYET RAPORU
P. 81

B.  ZAYIFLIKLAR


             ZAYIF YÖNLER                                             AZALTMA YOLLARI NELERDİR?


             1-  KDK’nın  tanınırlığının  yeterli       Kurumun tanıtıcı faaliyetlerde bulunması
                düzeyde olmaması                        Kurumun  aldığı  kararları,  önerdiği  politikaları  ve
                                                          yıllık  raporları  kamuoyunda  daha  etkin  bir  şekilde
                                                          yayınlaması
                                                        Medya ile ilişkilerin güçlendirilmesi

             2-  Paydaşlarla iletişim eksikliği         İç paydaş açısından kurumsal kimliğin ve kurumsal
                                                          kültürün geliştirilmesi
                                                        Dış paydaş açısından ise; etkin iletişim stratejisinin
                                                          oluşturulması ile kurumsal farkındalığın artırılması
                                                        Kurum mevzuatının ihtiyaçlar doğrultusunda revize
             3-  İş/görev     tanımlarının       net
                olmaması                                  edilmesi
                                                         İş akışlarının oluşturulması
                                                        Karar formatlarının sadeleştirilerek standart bir hale
             4-  Kurum  Kararlarının  niteliğinin
                paydaşlar  tarafından  yeterince          getirilmesi
                bilinememesi                            Yıllık  ve  özel  raporların  özet  formatlarının
                                                          hazırlanması
                                                        Kurum  işlemlerinde  çocuklara  özgü  bir  format
                                                          oluşturmak
                                                        Türk    Dil    Kurumu’na     Ombudsman      isminin
             5-  Kurum      isminin    ve    uzman
                unvanının yapılan işin mahiyetini         Türkçeleşmesi için başvurulması
                karşılamaması                           Uzmanlık     unvanının    raportörlük   vb.   olarak
                                                          değiştirilmesi
                                                        Re’sen  inceleme  ve  araştırma  yetkisinin  edinilmesi
             6-  Re’sen  inceleme  ve  araştırma
                yetkisinin olmaması                       için yasal düzenleme yapılması yönünde girişimlerde
                                                          bulunulması
                                                        Kurumsal  yapının  ihtiyaçlara  cevap  verilebilir  hale
             7-  Teşkilat yapısının yeterli olmayışı
                                                          getirilmesine yönelik çalışmaların yapılması
                                                        Kurumsal  kapasitenin  artırılmasına  yönelik  olarak,
             8-  Kurumsal  kapasitenin  istenilen
                düzeyde olmaması                          insan kaynakları sisteminin etkinleştirilmesi, iletişim
                                                          stratejilerinin oluşturulması ile bilgi teknolojileri alt
                                                          yapısının   güçlendirilmesi    gibi    faaliyetlerin
                                                          planlanması
                                                        Şikâyet  Başvuru  ve  Karar  Yönetim  Sisteminin
             9-  EBYS’nin  Kurum  ihtiyaçlarını
                karşılamada yetersiz kalması              kurulması    ve    diğer   sistem    yazılımlarıyla
                                                          entegrasyonunun sağlanması
                                                        Paydaşlar    nezdinde     farkındalığın   artırılması
             10- Bireylerin    şikâyetlerin   takip
                edebilmeleri     için   etkin    bir      kapsamında bireylerin şikâyetlerin takip edebilmeleri
                bilgilendirme            sisteminin       için etkin bir bilgilendirme sisteminin kurulması
                bulunmaması







                                                            80
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86