Page 58 - kdk-2017-2021-stratejik-plan
P. 58
58 T.C. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Başta STK’lar olmak üzere vatandaşa en yakın kurumlarla tanıtım ve bilinirlik konusunda
işbirliği yapılarak bu ortamlarda KDK’yı tanıtıcı broşürlerin ve afişlerin gönderilmesi
öngörülmektedir. İnsan hakları ile ilgilenen sivil toplum örgütleri, üniversiteler ve
bu alandaki diğer kuruluşlarla bir araya gelinerek toplantılar düzenlenmesi ve bu
çalışmaların tanıtım ve iletişim stratejisi geliştirilmesinde kullanılması planlanmaktadır.
Kurumumuzu farklı platformlarda tanıtmak maksadıyla, her yıl ulusal ve uluslararası
kurum ve kuruluşlardan, akademisyen ve sivil toplum örgütleri vb. kesimlerden geniş
bir katılım profiliyle gerçekleştirilen “Uluslararası Ombudsmanlık Sempozyumunun”
yanı sıra kamu kurumlarına tanıtım ziyaretleri, konferans, panel, çalıştay vb. faaliyetlere
devam edilecektir.
İleri demokrasiye sahip ülkelerde kamu idaresinde özel ve etkili bir konumu
bulunan Ombudsmanlık Kurumlarıyla benzer şekilde Kamu Denetçiliği Kurumu’nun
etkinliğinin ve tüm paydaşlar tarafından bilinirliğinin ve ulaşılabilirliğinin artırılması
yönünde kararlılıkla çalışmaya devam edilecektir.
Tanıtım ve Farkındalık eksen başlığı altında “Tüm Paydaşlar Tarafından Bilinirliği ve
Ulaşılabilirliği Artırmak” amacı yer almakta olup, bu amacın gerçekleşmesine yönelik
tüm paydaş kesimlerin içerecek şekilde 6 hedef öngörülmüştür.
AMAÇ 3 Tüm Paydaşlar Tarafından Bilinirliği ve Ulaşılabilirliği Artırmak
H 3.1 Bireylere yönelik tanıtım ve iletişim stratejisini geliştirmek
H 3.2 Yabancılar ile dezavantajlı gruplara yönelik tanıtım ve iletişim stratejisi geliştirmek
H 3.3 Kamu kurumlarına yönelik tanıtım ve iletişim stratejisini geliştirmek
H 3.4 STK’lara yönelik tanıtım ve iletişim stratejisini geliştirmek
H 3.5 Medya kuruluşlarına ve sosyal medyaya yönelik tanıtım ve iletişim stratejisini geliştirmek
H 3.6 Paydaşlar nezdinde KDK’nın algısını güçlendirici mekanizmalar oluşturmak ve geliştirmek
STRATEJİK PLAN 2017-2021 ANKARA, 2016