Page 57 - kdk-2017-2021-stratejik-plan
P. 57

T.C. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU  57






                              TANITIM VE FARKINDALIK GELİŞTİRME EKSENİ




                Ombudsmanlıklar, ileri demokrasilerde etkin işleyen kurumlardan olup, bugün gelinen
                noktada ülkelerin demokrasi standardının göstergesi haline gelmiştir.  Toplumsal
                duyarlılığın  idari  mekanizmaya  taşınması  işleviyle birlikte  değerlendirildiğinde
                bu Kurumun ülkemizde kurulması ve faaliyete başlaması kadar, kamu yönetimi

                anlayışımıza yerleşmesi ve toplumdaki etkinliğinin artırılması da önemlidir.

                Gerçek ve tüzel kişilerin idarelerle yaşamış oldukları sorunların giderilmesinde
                Kurumumuzun  bir  çözüm  mekanizması  olarak  görülmesinin  sağlanması  amacıyla;
                konferans, panel, çalıştay vb. organizasyonlar düzenlenmesi ve tüm paydaşlarla
                işbirliği içinde olunması gerekmektedir.


                Kurumumuzun  geniş  kitleler tarafından  tanınması  hususunda  medyanın rolü  son
                derece önemlidir. Geniş çevreler tarafından bilinir olmak, kamuoyu baskısı oluşturarak
                idarelerin Kurumumuz kararlarına uymasını sağlamak önemlidir.  Toplumun tüm
                kesimlerine ulaşabilmek adına yazılı ve görsel medya kuruluşlarıyla sık sık temasa
                geçilmektedir. Bu doğrultuda, internet, sosyal medya vb. platformların aktif bir şekilde

                kullanılması amaçlanmaktadır.

                Kadınlar, çocuklar, yabancılar, engelliler, kamu kurumları ve medya gibi tüm
                paydaşlarımıza Kurumumuzun yaptığı çalışmaların ve verdiği kararların önemi
                aktarılacak ve farkındalık oluşturmak amacıyla iletişim stratejisi geliştirilecektir.

                Kurumumuz,  sivil toplum kuruluşları ve medya ile yakın bir işbirliği kurarak kararlarının
                daha çok ses getirmesini ve toplumda takip edilmesini sağlamayı amaçlamaktadır.
                Bu bağlamda, Kurumun faaliyet alanlarına ilişkin olarak; olumlu sonuçlanan karar
                örneklerinin anlatılması, iyi yönetişim ilkelerine uyan Kurum ve STK’lara yönelik ödül
                sistemi gibi uygulamalar geliştirilmesine yönelik gerçekleştirilecek organizasyonlarla
                medyanın ve STK’ların ilgi ve duyarlılığının artırılarak Kurum faaliyetlerinin toplumun
                tüm kesimlerine aktarılmasının sağlanması hedeflenmektedir.


                Ayrıca, ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim kurumları vb. eğitim kurumlarında
                farkındalık artırma faaliyetleri ve tanıtım çalışmaları yapmak da Kurumun stratejileri
                içinde yer almaktadır.


                Kurumumuzun tanıtım faaliyetlerinde, Kuruma şikâyet başvurusu yapan bireylerin
                idare nezdindeki sorunlarının çözülmesi ve haklarının korunması başta olmak üzere
                elde edebilecekleri faydalar ön plana çıkarılacaktır. Toplumsal sorunlar ve gündeme
                ilişkin önemli konularla ilgili kararlarını kamuoyuna bildirerek ya da haber yaptırarak
                bilinirliğinin artırılması amaçlanmaktadır.




                ANKARA, 2016                                                                STRATEJİK PLAN 2017-2021
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62