Page 57 - kdk-2017-2021-stratejik-plan
P. 57
T.C. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU 57
TANITIM VE FARKINDALIK GELİŞTİRME EKSENİ
Ombudsmanlıklar, ileri demokrasilerde etkin işleyen kurumlardan olup, bugün gelinen
noktada ülkelerin demokrasi standardının göstergesi haline gelmiştir. Toplumsal
duyarlılığın idari mekanizmaya taşınması işleviyle birlikte değerlendirildiğinde
bu Kurumun ülkemizde kurulması ve faaliyete başlaması kadar, kamu yönetimi
anlayışımıza yerleşmesi ve toplumdaki etkinliğinin artırılması da önemlidir.
Gerçek ve tüzel kişilerin idarelerle yaşamış oldukları sorunların giderilmesinde
Kurumumuzun bir çözüm mekanizması olarak görülmesinin sağlanması amacıyla;
konferans, panel, çalıştay vb. organizasyonlar düzenlenmesi ve tüm paydaşlarla
işbirliği içinde olunması gerekmektedir.
Kurumumuzun geniş kitleler tarafından tanınması hususunda medyanın rolü son
derece önemlidir. Geniş çevreler tarafından bilinir olmak, kamuoyu baskısı oluşturarak
idarelerin Kurumumuz kararlarına uymasını sağlamak önemlidir. Toplumun tüm
kesimlerine ulaşabilmek adına yazılı ve görsel medya kuruluşlarıyla sık sık temasa
geçilmektedir. Bu doğrultuda, internet, sosyal medya vb. platformların aktif bir şekilde
kullanılması amaçlanmaktadır.
Kadınlar, çocuklar, yabancılar, engelliler, kamu kurumları ve medya gibi tüm
paydaşlarımıza Kurumumuzun yaptığı çalışmaların ve verdiği kararların önemi
aktarılacak ve farkındalık oluşturmak amacıyla iletişim stratejisi geliştirilecektir.
Kurumumuz, sivil toplum kuruluşları ve medya ile yakın bir işbirliği kurarak kararlarının
daha çok ses getirmesini ve toplumda takip edilmesini sağlamayı amaçlamaktadır.
Bu bağlamda, Kurumun faaliyet alanlarına ilişkin olarak; olumlu sonuçlanan karar
örneklerinin anlatılması, iyi yönetişim ilkelerine uyan Kurum ve STK’lara yönelik ödül
sistemi gibi uygulamalar geliştirilmesine yönelik gerçekleştirilecek organizasyonlarla
medyanın ve STK’ların ilgi ve duyarlılığının artırılarak Kurum faaliyetlerinin toplumun
tüm kesimlerine aktarılmasının sağlanması hedeflenmektedir.
Ayrıca, ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim kurumları vb. eğitim kurumlarında
farkındalık artırma faaliyetleri ve tanıtım çalışmaları yapmak da Kurumun stratejileri
içinde yer almaktadır.
Kurumumuzun tanıtım faaliyetlerinde, Kuruma şikâyet başvurusu yapan bireylerin
idare nezdindeki sorunlarının çözülmesi ve haklarının korunması başta olmak üzere
elde edebilecekleri faydalar ön plana çıkarılacaktır. Toplumsal sorunlar ve gündeme
ilişkin önemli konularla ilgili kararlarını kamuoyuna bildirerek ya da haber yaptırarak
bilinirliğinin artırılması amaçlanmaktadır.
ANKARA, 2016 STRATEJİK PLAN 2017-2021