Page 53 - kdk-2017-2021-stratejik-plan
P. 53

T.C. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU  53





                      12                  Şikâyetlerin etkin bir şekilde incelenmesi, sonuçlandırılması ve


                                          takibinin yapılması için bilgi temelli bir sistem geliştirmek
                        HEDEF

                      Stratejiler:

                         ◊   Bireylerin şikâyetlerini takip edebilmeleri için bir bilgilendirme ve takip sistemi geliştirmek
                         ◊  Şikâyet Başvuru ve Karar Yönetim Sistemini kurmak (ŞBKYS)
                         ◊  Şikâyetlerin ön inceleme ve inceleme süreç standartlarını belirlemek

                         ◊  Kurumun daha önceden almış olduğu kararlar ile aynı konularda yeni gelen şikâyetlerin
                            ilişkilendirilmesini sağlayacak bir veritabanı oluşturmak veya ŞBKYS’nde buna yönelik çalışmaları
                            başlatmak

                         ◊  UYAP sistemine erişim sağlamak
                         ◊  Araştırma ve İçtihat Bürosu kurmak

                         ◊  Tavsiye ve ret karar yazım formatlarına ilişkin sadeleştirme çalışmaları yapmak
                         ◊  Şikâyet başvurularında Kurumun inceleme ve araştırmalarının sonucunda yapacağı işlem ve
                            kararların yeniden belirlenmesini ve isimlendirilmesini sağlamak için çalışmalar yapmak

                         ◊  Kurum işlemlerinde çocuklara özgü bir format oluşturmak
                         ◊  İdarenin  “gizli”  ibareyle  gönderdiği  ya da  “gizli” olarak talep  edilen bilgi ve belgelerin, EBYS
                            sisteminde veya başka bir veritabanında otomatik olarak gizli kaydedilmesini sağlayacak şekilde
                            sistemi geliştirmek

                         ◊  Şikâyet başvuru sürecinde psikolog ve sosyal çalışmacı vb. ünvanlı personelin desteğinin
                            sağlanması için uygun bir ortamı sağlamak
                         ◊  Şikâyetçilerin Kurumu araması durumunda bilgilerin kaybolmasını önlemek için şikâyetçinin
                            onayıyla görüşme kaydına imkân sağlayan bir sistem oluşturulmasına yönelik çalışma yapmak

                         ◊  Şikâyet başvurucularına yönelik memnuniyet değerlendirme sistemini ve sürecini oluşturmak,
                            yöntemini belirlemek, düzenli uygulamak ve raporlamak

                    Performans Göstergeleri                        2017 2018 2019 2020          2021

                        Şikâyet dosyasının ön incelemede kalma süresinin
                     1                                               4
                        kısalması için yapılan çalışma sayısı

                     2  Usul ve esaslara ilişkin düzenleme sayısı    1      1      1      1       1
                        Başvurunun her aşamasının izlenebildiği
                     3                                               3     10      5      7       3
                        bilgilendirme ve takip sistemindeki yenilik sayısı
                     4  Şikâyet Başvuru ve Karar Yönetim Sistemini kurmak   X

                     5  Karar formatlarında yapılan yenilik sayısı   1      1
                     6  UYAP sistemine erişim sağlamak               X







                ANKARA, 2016                                                                STRATEJİK PLAN 2017-2021
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58