Page 123 - 6. yılında ombudsmanlık web
P. 123

başkanına ve Başbakana bir rapor sunmaktır. Yine, başvuru sahibi de mutlak şekilde
            bu raporların bir suretini alabiliyor. Görevimizi yaparken özellikle şeffaf olmaya çok
            çok özen göstermekteyiz çünkü anayasal bir kuruluş olmamızın yanında üç bağımsız
            kuruluştan biridir Ombudsman Dairesi; bu nedenle, bizim için özellikle şeffaflık, hesap
            verebilirlik ön planda olmaktadır ve bu şeffaflığı veya hesap verebilme ilkesini ön
            planda tutarak her yazdığımız rapor muhakkak web sitemizde, Facebook sayfamızda
            ve basında da yayınlanmaktadır. Bunu yaparak en azından “Bazı raporlar hasıraltı
            edilir.” imajını yıkmak -ki bu, gerçekten, Kuzey Kıbrıs’ta çok etkili olmuştur- ve halkın
            güvenini de bu şekilde kazanmaktır. Son yapılan anketlerde, son iki yıl içerisinde ya-
            pılan anketlerde biz güvenilirlik konusunda 1 numarayız… Her yapılan ankette en üst
            seviyede çıktık. Bunun da sebebi, kendi kanaatime göre, şeffaflıktır, şeffaf olmamızdır;
            raporlarımızın neticesi olumlu olsa da olumsuz olsa da her şekilde yayınlanıyor.

               Peki, biz işimizi nasıl takip ediyoruz veya nasıl harekete geçiyoruz? Herhangi bir
            kişi -yani, vatandaş olsun olmasın, Türk olsun veya olmasın, hiç fark etmiyor- haksızlı-
            ğa uğradığını iddia etmesi hâlinde dairemize başvurabilir. Yani, bunun dışında sadece
            çok basit bir formumuz vardır, bu formu dolduruyor ve biz hemen harekete geçebiliyo-
            ruz. Bunun yanında, basında çıkan ve kamuyu ilgilendiren herhangi bir haber, duyum,
            ihbar üzerine de işlem başlattığımız, başvuru konusu olan veya soruşturduğumuz ko-
            nular olmuştur ve resen de harekete geçme yetkimiz vardır. Bu nedenle, kamu vicda-
            nını ciddi şekilde rahatsız eden konularda bunu bir görev bilerek soruşturma başlattık
            ve başlatabiliyoruz da. Bunun da çok önemli bir husus olduğunu düşünüyorum çünkü
            basında ve idare nezdinde sürekli tartışılan, farklı yönlere çekilen konulara bir cevap
            bulmak veya o konuya bir ışık tutmak da önemlidir. Bu nedenle, hem kurumumuzun
            tanınırlığını artırmak hem idare ile vatandaş arasında bir köprü vazifesi görmek, ayrı-
            ca bilgilendirmek, toplumu bilgilendirmek çok çok önemlidir. Çünkü yine yapılan bazı
            anketlerde siyasilere, özellikle bizim ülkemizde, maalesef güven hiç yoktur. Çok özür
            dilerim, bura da siyasi şey ama halka sorulduğunda, güven bazında insanlar bazı yeni
            icraatlara şüpheyle bakabilmekte; bu nedenle, onları aydınlatmamız,  sonuçları bil-
            dirmemiz veya bilgi verebilmemiz çok önemlidir. Küçük ülkelerde belki de bu insanlar
            daha duygusal oluyor ve bazı şeyleri daha da yakından takip edebiliyor; bu nedenle,
            bu hususlar hep önem taşımaktadır.

               Raporlar, yayınlandıktan sonra ve ilgili kurumlara veya Cumhuriyet Meclisine, Baş-
            bakana ve Cumhurbaşkanına verildikten sonra Meclisteki Ombudsman Komitesinde
            görüşülüyor.  O aşamada,  ilgili  bakanlığı  temsil  eden,  ister  bakan  olsun  ister ilgili,
            yetkili herhangi bir kişi o bakanlığı veya kurumu temsilen hazır bulunur ve rapordaki
            tavsiyeler doğrultusunda neler yaptığını veya nasıl o problemi ortadan kaldırdığını




                                                                   14 ŞUB A T 2019  121
   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128