Page 126 - 6. yılında ombudsmanlık web
P. 126

KAMU BAŞDENETÇİSİ
                   SN. ŞEREF MALKOÇ



               – Değerli arkadaşlar, genel toplantıda da ifade edildiği gibi Türkiye’de Kamu De-
            netçiliği Kurumu yeni bir kurum, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nden bile sonra ku-
            rulmuş bir kurum ama arkadaşlarımızla çok yoğun bir çalışma temposuyla güzel bir
            mesafe aldık.

               Geçen yıl, yani 2018’deki başvuru sayımız 17.585; karara çıkan dosyamız da 17.615
            civarında. Yani, gelen sayıdan daha fazlasını karar çıkarmışız; bu güzel bir şey. Tabii,,
            2017’den 2018’e devreden 4 bin dosya vardı; bu yıl da 2019’a devreden 4 bin dosya var.
            Ama şurası önemli: Gelen dosyadan daha fazla karar vermişiz. Burada uzman arkadaş-
            larımızın, yardımcı personelimizin ve denetçi arkadaşlarımızın olağanüstü bir çabası
            var. Bunun yanında, 97.318 kişiyle ya telefonla yüz yüze veyahut da elektronik ortamda
            haberleşilmiş, bunlara hukuki veyahut da idareyle ilgili sıkıntılarda danışmanlık yapıl-
            mış, yol gösterilmiş. Oldukça yüksek bir sayıya tekabül ediyor. Kararlarımızın önemli
            bir kısmı dostane çözüm kararı. Tabii, dünyadaki bütün ombudsmanlığın şöyle sıkıntısı
            var: Ombudsmanlığa gelen şikâyetlerde kabul edilebilirlik oranı çok düşük; biz bütün
            bu çabamıza rağmen oranı yüzde 25 civarına ancak taşıyan bildik, yüzde 23’ü biraz




        124   14 ŞUB A T 2019
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131