Page 77 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 77

Kurumumuzun şikâyetleri almaya başladığı 2013 yılında %20, 2014 yılında %37, 2015 yılında %37,
              2016 yılında %42, 2017 yılında ise 23 puanlık gibi ciddi bir artış ile %65’ye yükselen bu uyum oranı
              2018 yılında daha da yükselerek %70’lereulaşmıştır.


              Tablo 41: Yıllar İtibariyle Tavsiye Kararlarına Uyma Oranları
                                    2013 Yılı     2014 Yılı   2015 Yılı   2016 Yılı  2017 Yılı                    2018 Yılı
                Uyum Oranı%
                                        20           39           37          42          65          70



              Şekil 19: Yıllar İtibariyle Tavsiye Kararlarına Uyma Oranları


























              1.4.4  Şikâyet Başvurularına İlişkin Bilgilendirme İstatistikleri
              Vatandaşların Kurumumuzun şikâyet  mekanizmasının işleyişi ve başvuru  yöntemleri  hakkında bilgi
              almak  için  bilgilendirme  taleplerinin  karşılanması  ve  başvuru  sonrasında  mevcut  şikâyetin  safahatı
              hakkında  bilgi  taleplerini  karşılamak  amacıyla  İlk  İnceleme,  Dağıtım  ve  Bilgilendirme  Bürosu
              oluşturulmuştur.
              Bu  kapsamda,  çağrı  merkezi  gibi  çalışan  “Bilgilendirme  Sistemimiz”  vasıtasıyla  Kurumumuza  ve
              İstanbul Büromuza şikâyet başvurularına ilişkin olarak; dosyanın safahatı, başvurunun usulü, yüz yüze
              görüşme talebi kapsamında bizzat gelen, telefon vasıtasıyla ulaşan veya bilgi edinme yolu ile başvuran
              vatandaşlarımıza ait istatistiki bilgiler aşağıda yer almaktadır. Bu bilgilendirmelerle vatandaşın sorununa
              çözüm  aranmakta  veya  kendisine  hukuki  yardımda  bulunularak  yol  göstermek  suretiyle  gerekli
              yönlendirmeler yapılmaktadır.

              Buna göre 2018 yılı sonu itibariyle;

              - 31.366 adedi Kurumumuzca aranan 54.591’i ise gelen olmak üzere toplam 85.957 telefon görüşmesi,
              - Kurumumuza e-posta yoluyla yapılan 647 adet bilgi edinme başvurusu,
              - 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamında yapılan 244 adet başvuru,
              - Kurumumuza ve İstanbul Büromuza bizzat gelen vatandaşlarla yapılan 6.690 adet yüz yüze görüşme,
              -  Kurumumuzca  Ombudsmanlık  Halkla  Buluşuyor  Bölgesel  Toplantıları,  İl  Çalışma  Ziyaretleri,
              Üniversite Konsferansları ile Uluslarası Alanda Hak Arama Kültürünün Yaygınlaştırılması kapsamında
              yüz yüze gerçekleştirilen yaklaşık 4.000 adet görüşme,



                                                                                                               76
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82