Page 79 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 79
2. PERFORMANS SONUÇLARI TABLOSU
2017-2021 dönemi Stratejik Planımız kapsamında Başdenetçiliğin sorumlu olduğu performans
göstergelerine ilişkin veri ve sonuçları içerir tablo aşağıda sunulmaktadır.
Amaç A.1 Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk Denetimi Yoluyla
Adalete Hızlı Erişimi Sağlamak, Daha Fazla Değer
Üretmek ve Etkinliği Artırmak
Hedef
H. 1.1 Şikâyetlerin daha hızlı ve etkin bir şekilde alınmasını
sağlamak
Performans Hedefi Şikâyetlerin daha hızlı ve etkin bir şekilde alınması
sağlanacaktır
Performans Göstergeleri Hedefin Hedefin
2018 2018 Gerçekleşme Ulaşılma
Hedef Gerçekleşme Oranı% Durumu
1 Devreye Sokulan yeni başvuru 1 2 %200 Başarılı
yöntem sayısı
2 E-devlet aracılıyla yapılan başvuru %3 %30 %1000 Başarılı
sayısının tüm başvuru sayısına oranı
3 Tespit edilen güvenlik açıklarının %90 %100 %111,11 Başarılı
kapatma oranı
Hedef gerçekleşmiş olup, şikâyetlerin daha hızlı alınmasına ilişkin olarak yeni devreye
sokulan sistemle e-Devlet tek tıkla giriş hizmeti aktif hale getirilmiş ve vatandaşların
e-Başvuru sayfamıza otomatik olarak girmesi sağlanmış, web sayfaları esnek yapıda
tasarlanarak bireylerin mobil cihazlardan başvuru yapabilmesi sağlanmıştır. Diğer yandan
2018 yılında kurumumuza yapılan toplam 17.585 adet şikâyet başvurusunun %30’u (5638
kişi) E-devlet yöntemi ile gerçekleştirilmiş olup performans hedefi olarak öngörülen %3’ün
Değerlendirme sayfasının mobil ve tablet uyumluluğu sağlanmış ayrıca tespit edilen güvenlik açıklıkları
çok üzerinde bir başarı yakalanmıştır. Yine başvuru kolaylığı açısından E-başvuru
kapatılmıştır.
Ayrıca birçok göstergede belirlenen performans göstergesi hedefinin çok üzerinde bir
gerçekleşme yakalanmıştır.
78