Page 80 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 80

Amaç                                        A.1Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk Denetimi Yoluyla
                                                     Adalete Hızlı Erişimi Sağlamak, Daha Fazla Değer Üretmek
                                                     ve Etkinliği Artırmak
         Hedef                                       H. 1.2 Şikâyetlerin etkin bir şekilde incelenmesi,
                                                     sonuçlandırılması ve takibinin yapılması için bilgi temelli bir
                                                     sistem geliştirmek
         Performans Hedefi                           Şikâyetlerin etkin bir şekilde incelenmesi, sonuçlandırılması
                                                     ve takibinin yapılması için bilgi temelli bir sistem
                                                     geliştirilecektir



                                                                                       Hedefin        Hedefin
                                                        2018             2018
         Performans Göstergeleri                                                     Gerçekleşme     Ulaşılma
                                                        Hedef       Gerçekleşme
                                                                                       Oranı %       Durumu
             Karar formatlarında yapılan yenilik
         1                                                1               4             %400        Başarılı
             sayısı
         2   Usul ve esaslara ilişkin düzenleme           1               1             %100        Başarılı
             sayısı
         3   Başvurunun her aşamasının
             izlenebildiği bilgilendirme ve takip         10              10            %100        Başarılı
             sistemindeki yenilik sayısı
         4   Şikâyet Başvuru ve Karar Yönetim             X             %100            %100        Başarılı
             Sitemini Kurmak



                      Hedef  gerçekleşmiş  olup,    şikâyetlerin  etkin  bir  şekilde  incelenmesi,  sonuçlandırılması
                      kapsamında,  Kurumumuzca  verilen  mevcut  karar  formatlarında  güncellemeler  yapılmış,
                      kararlara  ilişkin  idarelerden  gelen  cevabi  yazılara  yeni  standart  dosya  plan  kodları
                      oluşturularak  EBYS  sistemine  tanımlanmıştır.  E-Başvuru  sayfasının  E-Devlet  ile
                      entegrasyonu yapılmış, sistemin MERSİS, ESBİS, SENBİS ve DERBİS entegrasyonları ile
                      kurumuza şikâyet başvurusunda bulunan tüzel kişiler sisteme giriş yaptıklarında kişi, unvan,
                Değerlendirme   iletişim ve meslek bilgisi sistem tarafından otomatik olarak doldurulması sağlanarak başvuru
                      süreci daha da kısalması sağlanmıştır. Bireylerin şikayetleri ile ilgili karar çıktığında E-
                      başvuru sayfası üzerinden şikayetleri ile ilgili son durumu ve kararı görebilmeleri sağlanmış,
                      2018 yılı Aralık ayında yeni Şikayet Yönetim Sistemi oluşturulmuş olup, 2019 yılı içerisinde
                      faaliyet  alınması  planlanmaktadır.  Yeni  Şikâyet  Yönetim  Sitemi  kapsamında  kararların
                      ilişkilendirildiği ve kolay arama yapılabilmesini sağlayan sistemler geliştirilmiş olup, yeni
                      sistemle birlikte ön inceleme ve inceleme süreç standartlarının nasıl olması gerektiği ile ilgili
                      bir çalışma da gerçekleştirilmiştir. Yine Kararlar Bilgi Bankası oluşturulmuş veri girişleri
                      ilgili  Birim  tarafından  oluşturulacaktır.  Ayrıca  birçok  göstergede  belirlenen  performans
                      göstergesi hedefinin çok üzerinde bir gerçekleşme yakalanmıştır.












                                                                                                               79
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85