Page 25 - mahalli-iradeler
P. 25
tamamlanana kadar lisansız elektrik üretimine ilişkin işlem tesis edil-
memesi yönünde bir talimat verildiği tespit edilmiştir.
23) EPDK’nın böyle bir talimatının olduğunun öğrenilmesi sonra-
sında, EPDK’ya ikinci bir yazı yazılarak “Lisansız elektrik üretimine
ilişkin ikincil mevzuat çalışmalarının hangi aşamada olduğu, 4342
Sayılı Mera Kanunu ile yenilenebilir kaynaklardan lisanssız elektrik
enerjisi üretimine ilişkin mevzuat arasındaki uyumsuzluğun gideril-
mesi yönünde herhangi bir düzenleme yapılıp yapılmadığı, düzenleme
yapılmasının planlanıp planlanmadığı” hususları sorulmuştur. Gelen
cevabi yazıda; yönetmelik ve tebliğ çalışmalarının tamamlandığı, fakat
şikayet konusuyla ilgili herhangi bir düzenlenme yapılmayacağı ifade
edilmiş, ayrıca lisanssız elektrik üretiminde Kurumun sürece dahil ol-
mayacağı bir kez daha vurgulanmıştır.
24) Öte yandan, şikayetçi ile idare arasında arabuluculuk girişimin-
de bulunmak maksadıyla, şikayet başvurusunda belirtilen iletişim nu-
marası birçok sefer aranmış ancak şikayetçiye ulaşılamamıştır.
25) Ayrıca, başvurunun değerlendirilmesi sürecinde, Elektrik Pi-
yasasında Lisansız Elektrik Üretimine İlişkin Yönetmelik ile Elektrik
Piyasasında Lisansız Elektrik Üretimine İlişkin Yönetmeliğin Uygu-
lanmasına Dair Tebliğin 02/10/2013 tarihli ve 28783 sayılı Resmi
Gazetede yayımlanarak mevzuatta değişikliğe gidilmiş olduğu tespit
edilmiştir.
V- HUKUKİ DEGERLENDİRME
Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk Denetimi Yönünden
26) 6446 Sayılı Elektrik Piyasası Kanunu ile Elektrik Piyasasında
Lisanssız Elektrik Üretimine İlişkin Yönetmelikte, Kurulu gücü azami
bir megavatlık yenilenebilir enerji kaynaklarına dayalı üretim tesisle-
ri lisans alma ve şirket kurma yükümlülüğünden muaf tutulmuştur.
Elektrik Piyasasında Lisanssız Elektrik Üretimine İlişkin Yönetmeli-
ğin Uygulanmasına Dair Tebliğ ise, başvuruların İl Özel İdaresine ya-
pılmasını hüküm altına almıştır.
27) Ancak, şikayetçinin, üretim tesisi başvurusu yapabilmesi için,
mera arazisinin tahsis amacının değiştirilmesi gerekmektedir. Mera
Kanunu ile Yönetmeliği uyarınca tahsis amacı değiştirildikten son-
ra mera arazisinin kullanımı mümkün olmaktadır. Mera Kanunu ve
20 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU