Page 26 - mahalli-iradeler
P. 26

Yönetmeliğinin bahsi geçen maddelerine göre, tahsis amacı değişikliği
            başvuruları gerçek kişilerce yapılamamaktadır.
               28) Dolayısıyla şikayetçinin gerçek kişi olarak, Kütahya Gıda Ta-
            rım ve Hayvancılık İl Müdürlüğüne mera arazisinin tahsis amacının
            değiştirilmesi için yaptığı başvurunun değerlendirilmemesi, hukuka
            uygundur.
               29) Diğer taraftan, Mera Kanunu ve Yönetmeliğinin ilgili hüküm-
            leri uyarınca, elektrik piyasasında tahsis amacının değiştirilmesi tale-
            binin EPDK tarafından yapılması gerektiği açıktır.
               30) Ayrıca, yenilenebilir enerji kaynaklarının elektrik enerjisi üre-
            timi için kullanımının yaygınlaştırılmasıyla, bu kaynakların güvenilir
            biçimde  ekonomiye  kazandırılması, çevrenin korunması amaçlan-
            maktadır. Bu doğrultuda yenilenebilir enerji kaynaklarından daha çok
            faydalanmak için gerçek ve tüzel kişilere lisans alma ve şirket kurma
            yükümlülüğü getirmeden elektrik üretim tesisi kurma hakkı sağlan-
            mıştır.
               31) Şikayete konu olayda, elektrik piyasasında lisanssız elektrik
            üretimine ilişkin düzenleme yapma yetkisi olan EPDK’nın uygulayıcı
            olarak sürece dahil olmama yaklaşımı, Mera Kanunu ve Yönetmeliği
            hükümleri ile hakkaniyete uygun değildir.
               32) Ayrıca, Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunun Uygulanmasına
            İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin iyi yönetişim ilkele-
            ri ile ilgili 6. maddesi açısından değerlendirildiğinde; Gıda, Tarım ve
            Hayvancılık Bakanlığı ve Kütahya Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Mü-
            dürlüğünün, kendilerine iletilen başvuruyu Mera Kanunu ve Mera Yö-
            netmeliğinde geçen ‘ilgili müdürlük’ ibaresine açıklık getirecek şekilde
            cevaplaması gerekmektedir. Zira, kurumlara gönderilen bir talebin
            yetkisi olmayan bir birime hitaben yazılmış olması halinde, iyi yöne-
            tim ilkelerinin bir gereği olarak kurumlar, kişilerin hangi kanun yolları
            ve mercilere başvuracağını ve sürelerini açıkça göstermeleridir.

               VI-HAK ARAMA ÖZGÜRLÜGÜNE İLİŞKİN YASAL
               MEVZUAT
               I-Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması

               33) 14/6/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Ka-
            nununun 21 inci maddesinin ikinci fıkrası uyarınca, bu tavsiye kararı




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  21
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31