Page 339 - mahalli-iradeler
P. 339
nin bu yetkileri kullanırken, kamu hizmet gerekleri kapsamında nüfus
kriteri, bölgede yer alan kamu kurum ve kuruluşları, iş merkezleri ve
sosyal ünitelerin yoğunluğu gibi hususları göz önünde bulundurarak,
kamu hizmetinin verimli ve etkin biçimde yürütülmesi gerekliliği ve
kamu yararı gibi objektif kriterleri de dikkate almak suretiyle, adil,
makul ve ölçülü davranması gerektiği kuşkusuzdur.
20. Şikayet konusu talebe ilişkin dosya kapsamından, şikayetçinin
ikamet ettiği Camili 2 bölgesine hizmet veren mahalle içi kısmın-
da aralarında 125 metre mesafe olan ikinci güzergahın iptal
edildiği, yapılan güzergah değişikliğiyle güzergahın en uzak-
taki yerleşime en fazla 300 metre yürüme mesafesinde kalma-
sının sağlandığı, şikayetçinin ikamet adresi ile en yakın durak
arasındaki mesafenin ise 100 metre civarında olduğu, arazi
yapısı incelendiğinde sarp yokuş olarak tanımlanan yolun %7
eğime sahip olduğu ve diğer yolların da rahatça yürünebilecek
benzer eğilimlere sahip olduğu idarenin açıklamalarından anla-
şılmıştır. Bu açıklama ve tespitlerin aksinin başvurucu tarafından öne
sürülmediği gibi dosya içerisinde de aksine bilgiye rastlanılmadığın-
dan idarenin beyanlarına itibar edilmiştir.
21.İdare güzergah değişiklik işleminin amacının daha geniş kesime
hizmet verilerek daha kısa sürede ulaşım ile kamu kaynağında tasar-
ruf sağlanmasının yanı sıra şoför personelin de kişisel ihtiyaçları için
vakit sağlanması olarak açıklamaktadır.
22. Diğer taraftan şikayete konu güzergah değişikliği iş-
lemi UKOME kararı alınmaksızın gerçekleşmiş iken, tüm oto-
büs güzergahlarıyla ilgili 31/03/2016 tarih ve 2016-96 nolu
UKOME kararı alındığı idarece gönderilen belgelerden anlaşıl-
mıştır. Bu bağlamda idarenin başlangıçta mevzuatta öngörü-
len usule aykırı olarak belirlemiş olduğu güzergah değişikliği
işleminin mevzuatta öngörülen usule uygun hale getirdiği gö-
rülmektedir.
23. Yukarıdan beri anlatılan hususlar, bilgi, belge, yasal
mevzuat, idarenin konu ile ilgili açıklamaları, yargı kararları
ve tüm dosya kapsamı hep birlikte değerlendirildiğinde; ida-
renin toplu taşıma hizmet sunumu kapsamında sahip olduğu takdir
yetkisini; yürüttüğü toplu taşıma hizmetinin etkin ve verimli işlemesi
334 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU