Page 339 - mahalli-iradeler
P. 339

nin bu yetkileri kullanırken, kamu hizmet gerekleri kapsamında nüfus
            kriteri, bölgede yer alan kamu kurum ve kuruluşları, iş merkezleri ve
            sosyal ünitelerin yoğunluğu gibi hususları göz önünde bulundurarak,
            kamu hizmetinin verimli ve etkin biçimde yürütülmesi gerekliliği ve
            kamu yararı gibi objektif kriterleri de dikkate almak suretiyle, adil,
            makul ve ölçülü davranması gerektiği kuşkusuzdur.
               20. Şikayet konusu talebe ilişkin dosya kapsamından, şikayetçinin
            ikamet ettiği Camili 2 bölgesine hizmet veren mahalle içi kısmın-
            da aralarında 125 metre mesafe olan ikinci güzergahın iptal
            edildiği, yapılan güzergah değişikliğiyle güzergahın en uzak-
            taki yerleşime en fazla 300 metre yürüme mesafesinde kalma-
            sının sağlandığı, şikayetçinin ikamet adresi ile en yakın durak
            arasındaki mesafenin ise 100 metre civarında olduğu, arazi
            yapısı incelendiğinde sarp yokuş olarak tanımlanan yolun %7
            eğime sahip olduğu ve diğer yolların da rahatça yürünebilecek
            benzer eğilimlere sahip olduğu idarenin açıklamalarından anla-
            şılmıştır. Bu açıklama ve tespitlerin aksinin başvurucu tarafından öne
            sürülmediği gibi dosya içerisinde de aksine bilgiye rastlanılmadığın-
            dan idarenin beyanlarına itibar edilmiştir.

               21.İdare güzergah değişiklik işleminin amacının daha geniş kesime
            hizmet verilerek daha kısa sürede ulaşım ile kamu kaynağında tasar-
            ruf sağlanmasının yanı sıra şoför personelin de kişisel ihtiyaçları için
            vakit sağlanması olarak açıklamaktadır.
               22. Diğer  taraftan  şikayete  konu  güzergah  değişikliği  iş-
            lemi  UKOME  kararı alınmaksızın gerçekleşmiş iken, tüm oto-
            büs güzergahlarıyla ilgili 31/03/2016 tarih ve 2016-96 nolu
            UKOME kararı alındığı idarece gönderilen belgelerden anlaşıl-
            mıştır. Bu bağlamda idarenin başlangıçta mevzuatta öngörü-
            len usule aykırı olarak belirlemiş olduğu güzergah değişikliği
            işleminin mevzuatta öngörülen usule uygun hale getirdiği gö-
            rülmektedir.
               23. Yukarıdan beri anlatılan hususlar, bilgi, belge, yasal
            mevzuat, idarenin konu ile ilgili açıklamaları, yargı kararları
            ve tüm dosya kapsamı hep birlikte değerlendirildiğinde;  ida-
            renin toplu taşıma hizmet sunumu kapsamında sahip olduğu takdir
            yetkisini; yürüttüğü toplu taşıma hizmetinin etkin ve verimli işlemesi




           334   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343