Page 335 - mahalli-iradeler
P. 335
C. Olaylar
5. Şikayetçinin şikayete konu talebi ile ilgili olarak 10/02/2016 ta-
rihli dilekçe ile idareye başvurduğu, idare tarafından talebin reddine
ilişkin 24/02/2016 tarihli ve 2802 sayılı yazıyla cevap verildiği, idare-
nin olumsuz cevabı üzerine 04/04/2016 tarihinde Kurumumuza baş-
vurduğu anlaşılmıştır.
D. Kamu Denetçisi Zekeriya ASLAN’ın İnceleme ve Araştır-
ma Bulguları
6. Şikayete ilişkin inceleme ve araştırma kapsamında; Kurumumu-
zun 29/04/2016 tarih ve E.3433 sayılı yazısı ile ilgili idare olan Sa-
karya Büyükşehir Belediye Başkanlığından, gerekli bilgi ve belgeler
istenilmiş olup; idarenin 25/05/2016 tarih ve 7323 sayılı yazısında
belirtilen açıklamalara 4 üncü paragrafta yer verilmiştir.
III. HUKUKİ DEĞERLENDİRME VE GEREKÇE
A. İlgili Mevzuat
7. 2709 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının. “Dilekçe,
bilgi edinme ve kamu denetçisine başvurma hakkı” başlıklı 74
üncü maddesi, “…Herkes, bilgi edinme ve kamu denetçisine başvur-
ma hakkına sahiptir. Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına bağ-
lı olarak kurulan Kamu Denetçiliği Kurumu idarenin işleyişiyle ilgili
şikâyetleri inceler…” hükmünü düzenlemektedir.
8. 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu’nun, “Ku-
rumun görevi” başlıklı 5 inci maddesi; “Kurum, idarenin işleyişi ile
ilgili şikâyet üzerine, idarenin her türlü eylem ve işlemleri ile tutum ve
davranışlarını; insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde, hukuka ve
hakkaniyete uygunluk yönlerinden incelemek, araştırmak ve idareye
önerilerde bulunmakla görevlidir.” hükmü yer almaktadır.
9. 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanununun, “Büyükşe-
hir ve ilçe belediyelerinin görev ve sorumlulukları” başlıklı 7 nci
maddesi, “Ulaşım Hizmetleri” başlıklı 9 uncu maddesi, 15 Ha-
ziran 2006 tarihinde 26199 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan
Büyükşehir Belediyeleri Koordinasyon Merkezleri Yönetmeli-
ğinin “Görev ve yetkileri” başlıklı 18 inci maddesinde, büyük-
şehir içindeki kara, deniz, su, göl ve demiryolu üzerindeki her türlü
330 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU