Page 5 - KDK
P. 5

OMBUDSMANLIKLAR HAKKINDA KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME              3







                 İÇİNDEKİLER


                 Kısaltmalar ...................................................................................................................5
                 Seçilen Avrupa Ombudsmanlıklarının Listesi ............................................................5
                 Amaç Beyanı ve Raporun Hedefleri ...........................................................................6
                 Yöntem ........................................................................................................................7
                 Ombudsmanlık Kurumu ve Kurumun Evrimi ............................................................. 7
                 Yıllık Raporlar .............................................................................................................15

                 BÖLÜM 1 - OMBUDSMANLIKLAR HAKKINDA KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME:
                 TÜRKİYE KAMU DENETÇİLİĞİ MODELİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE
                 DİKKATE ALINMASI GEREKEN ÖNEMLİ SEÇİLMİŞ TEMALAR

                 1  Ombudsmanlık, Kişiler ve Demokratik Katılım ..................................................17
                   a  Ombudsmanlığın Kamuya Açık Profili ve Kamu Güveni/Görünürlüğü ..........18
                   b  Ombudsmanlığa Erişim (Dijital erişim ile ötekileştirilmiş ve dezavantajlı
                      gruplara erişim de dâhil)...............................................................................22
                   c  Kadınlar İçin Özel Erişim Sorunları ...............................................................25
                   d  “Danışmanlık Sektörü” ve Sivil Toplumun Rolü ve Gelişimi .........................29

                 2  Ombudsmanlık, İdari Makamlar ve Demokratik Kamu Yönetimi ....................34
                   a  İdari Makamlara Eğitim ve Diğer Destek Biçimleri Sunma Fırsatları
                      (Ombudsmanlığın rolüne, iyi yönetime ve şikâyetlerin iyi bir şekilde ele
                      alınmasına dair olanlar da dâhil). .................................................................34
                   b  Kamu İdarelerinde İstihdam Uyuşmazlıklarının Çözümünde
                      Ombudsmanlığın Etkileri (İş yükü odaklı) .....................................................38
                 3  “Düzenleyici Ağ”ın Bir Parçası Olarak Ombudsmanlık ....................................39

                   Ombudsmanlığın Diğer Kurumlarla (İdare mahkemeleri ile Eşitlik ve İnsan
                   Hakları Kurumu da dâhil) İlişkilerinin Koordinasyonu.........................................40

                 4  Ombudsmanlığın “Tekniğinin” İyileştirilmesi ....................................................44
                   a  Resmî Olmayan Uyuşmazlık Çözümünün Gücü ...........................................44
                   b  Resen Soruşturma Yetkilerinin Kapsamı ......................................................49
                   c  Bağlayıcı Bulgular ve Tavsiye Kararları Sunabilmelerinin Artıları ve Eksileri ..53
                   d  Mahkemeye Sunma ve Üçüncü Bir Taraf Olarak Yargılamaya
                      Müdahil Olma İmkânı ....................................................................................56
                 Sonuç ..........................................................................................................................61
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10