Page 14 - KDK
P. 14

III. İş birliği ve diyalog

              11.    Üye    Devletler,   ulusal,   bölgesel   veya   yerel   düzeyde
              Ombudsmanlık kurumlarının özellikle aşağıdakilerle iletişim ve iş birliği
              içerisinde olmasını sağlamak için etkili önlemler almalıdır:

                     a.  uygun  olan  durumlarda,  elektronik  ağ  oluşturma,  bilgi  ve
                        uygulama alışverişi ve ayrıca düzenli toplantılar yoluyla, muadil
                        kurumlar;

                     b.  Ombudsmanlık  kurumlarına  kolay  erişime  sahip  olması
                        gereken, başta sivil toplum kuruluşları olmak üzere sivil toplum
                        paydaşları;

                     c.  uygun  olan  durumlarda  ortaklaşa  düzenlenen  faaliyetler
                        yoluyla,  başta  ulusal  insan  hakları  kurumları  ve bu  kurumlar
                        bünyesindeki ağlar olmak üzere, diğer insan hakları yapıları;

                     d.  başta Avrupa Konseyi organları olmak üzere, ilgili veya benzer
                        alanlarda çalışan uluslararası ve bölgesel kuruluşlar.

              12.    Bölgesel,  yerel  ve/veya  uzman  kuruluşlar  gibi  birden  fazla
              Ombudsmanlık  kurumu  kurmuş  olan  üye  devletler,  Ombudsmanlık
              kurumlarına  yönelik  mevzuatın  bu  tür  bir  iş  birliğini  sağladığından  ve
              teşvik ettiğinden emin olarak, sinerjiyi teşvik etmek ve aynı görevin aynı
              anda birden fazla kurum tarafından üstlenilmesinden kaçınmak için, bu
              kurumlar  arasında  uygun  ve  etkin  koordinasyon  ve  iş  birliğini
              sağlamalıdır.

              13.    Üye devletler, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’nin ve diğer ilgili
              araçların etkili bir şekilde uygulanmasına yaptıkları katkıları güçlendirmek
              amacıyla,  Ombudsmanlık  kurumları  arasında  kalıcı  bilgi  paylaşımını
              sağlamak üzere Avrupa Konseyi ile iş birliği programlarının geliştirilmesini
              teşvik etmeli ve desteklemelidir.
















                                                13
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19