Page 170 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 170
ve araştırmasına geçilmiş, 19.06.2014 tarih ve 01.2014/354 şikayet
no.lu tavsiye önerisiyle Kamu Başdenetçisi’ne sunulmuştur.
B. Ön İnceleme Süreci
2) Yapılan ön inceleme neticesinde, şikayet konusunun kurumu-
muzun görev alanına girdiği, menfaat ihlali koşulunun bulunduğu,
idari başvuru yollarının tüketildiği, şikayetin süresinde yapıldığı ve di-
ğer ön inceleme konularında da bir eksiklik bulunmadığı, bu nedenle
şikâyetin inceleme ve araştırmasına engel bir eksikliğin bulunmadığı
tespit edilmiştir.
II. OLAY VE OLGULAR
A. Şikâyetçilerin Konu Hakkındaki Açıklamaları ve İddiaları
3) Şikayetçiler, Mülga Tarım ve Orman ve Köyişleri Bakanlığı ta-
rafından Çuhadar Köyü tüzel kişiliğine ağaçlandırma için saha tah-
sis izni verildiğini, adı geçen köy tüzel kişiliğince fıstık çamı dikilen
söz konusu alanın, bakıp yetiştirmesi ve üründen faydalanması için
köylülere dağıtılmak istendiği ancak köylünün bunu kabul etmediği-
ni, bunun üzerine Koçarlı Kaymakamlığı ile görüşen muhtarlığın söz
konusu sahayı talepte bulunanlara kiralamaya karar verdiğini, ken-
dilerinin de bu kapsamda söz konusu sahanın bir kısmını noter söz-
leşmesi yaparak kiraladıkları ve bu yerdeki fıstık çamlarının bakımını
yaparak koruyup gözettiklerini, söz konusu yerdeki fıstık çamlarını
ürün verir hale getirdiklerini, 2004 yılında köy tüzel kişiliğinin kira
sözleşmesinin iptali için kendilerine dava açtığını, Koçarlı Asliye Hu-
kuk Mahkemesinde davayı kaybettiklerini ancak Yargıtay’da davayı
kazandıklarını ve bu karara da ilk derece Mahkemesinin 01.04.2010
tarih ve E:2009/156, K:2010/36 sayılı kararıyla uyduğunu, bu karar
sonrasında Orman Genel Müdürlüğü’nün köy tüzel kişiliğine olan tah-
sis işlemini 2011 yılında iptal ettiğini, Orman Genel Müdürlüğü’nden
söz konusu sahanın kendilerine tahsisini istediklerini ancak adı geçen
Genel Müdürlüğün olumsuz cevap verdiğini belirterek, 1991 yılından
bu yana kiralama yöntemi ile zilyetliklerinde bulunan arazinin, yaptık-
ları emek, zaman ve maddi katkılar dikkate alınarak kendilerine tahsis
edilerek yaşadıkları mağduriyetinin giderilmesini talep etmektedir.
Ayrıca şikayetçiler tarafından konuya ilişkin bilgi ve belgeler Kurumu-
muza gönderilmiştir.
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 169