Page 175 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 175

bulunmakta olup, bu kapsamda şikayetçilerin talebinin yukarıda be-
              lirtilen kanun ve yönetmelik hükümleri uyarınca değerlendirilmesi
              gerekmektedir.
                 17) Orman Genel Müdürlüğü’nce köy tüzel kişiliğine tahsis ama-
              cıyla düzenlenen taahhüt senediyle “İzin hakkı sahibi olarak izin hak-
              kının başkalarına devredilemeyeceği “ve  “İzinsiz olarak başkalarına
              devredildiği taktirde izin hakkının iptal edileceği “hususlarının taah-
              hüt edildiği anlaşılmaktadır.
                 18) Taahhüt senedine aykırı şekilde, ağaçlandırma sahası içinde ka-
              lan arazinin şikayetçilere kiralanması suretiyle zilyetliğinin devredil-
              mesi mümkün olmayıp, ayrıca bu şekilde yapılan devir işlemi Orman
              Kanunu ilgili hükümlerine ve konu ile ilgili çıkarılmış olan Ağaçlandır-
              ma Yönetmeliği hükümlerine de aykırıdır.
                 19) Öte yandan, taahhüt senedinin incelenmesinden ağaçlandırma
              izin hakkının süresinin 49 yıl olmasının anlaşılmasına rağmen şika-
              yetçilerle yapılan kira sözleşmesi süresinin 99 yıl olduğunun ve kiracı-
              ların mirasçılarına da intikal edeceğinin kararlaştırılmış olduğu anla-
              şılmıştır.
                 20) Köy tüzel kişiliğinin araziyi şikayetçilere devrine idarenin zım-
              nen onay verdiği iddiası öne sürülecek olsa bile kamu idaresinin yet-
              kililerle ve şahıslarla bağlı olmadığı bu anlamda hukuka ve mevzuata
              aykırılıkların er veya geç kaldırılmasının esas olduğu kuşkusuzdur.
                 21) Geç de olsa köy tüzel kişiliği ile şikayetçiler arasında imzalanan
              sözleşmeden kaynaklanan hukuka aykırılığın köy tüzel kişiliğine yapı-
              lan saha tahsisinin iptali suretiyle giderilmesi kamu hizmeti ve kamu
              yararı aleyhine yorumlanamaz. Diğer yönden de idarenin ağaçlandır-
              ma projesini kamu yararı ve kamu hizmetine aykırı olmamak koşuluy-
              la istediğine tahsis etmekte takdir hakkı vardır.

                 22) Öte yandan, idarenin 2011 yılında köy tüzel kişiliğine yaptığı
              saha tahsisini iptal etmekte ve de daha sonra şikayetçilerin saha tahsi-
              sinin kendilerine yapılması talebini reddetmekte takdir hakkını kamu
              yararı ve kamu hizmeti aleyhine kullandığına dair herhangi bir bilgi ve
              belgeye dosyada rastlanmadığı gibi iddia da edilmemiştir.







            174   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180