Page 501 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 501

30) Şikayetçinin, 07/11/2013 tarihinde «Boundary Value Problems
              “adlı uluslararası dergide yayınlanan makalesinin derginin editörü ve
              teknik ekibi tarafından Web of Science TM Core Collection veri taban-
              larına kaydedilerek WOS numarası alınamamasından kaynaklanan sorundan
              dolayı  UBYT  Programı  Uygulama Esasları uyarınca süresi  içerisinde
              internet üzerinden başvurusunu yapamamış  olduğu  anlaşılmaktadır.
              Söz konusu WOS numarasının temin edilmesi sürecinin, teşvik başvuruda
              bulunmayı düşünen araştırmacılar tarafından takip edilmesi gerektiği açık-
              tır. Zira, idarenin böyle bir görevi ve yetkisi bulunmadığı gibi, teknik sorun-
              lardan dolayı yaşanan gecikmeler idareyi bağlamamaktadır. Örnek vermek
              gerekirse, bir sınava başvuracak olan kişinin, sınava başvuru şartlarını haiz
              olması, sınav başvurusu için gerekli belgeleri son başvuru tarihine kadar
              sunması gerekirken birtakım nedenlerle belgeleri temin edememesi du-
              rumunda son başvuru tarihinden sonra yapacağı başvurusunu geçerli kılma-
              maktadır. Somut olayımızda da, WOS numarası alınması konusunda
              yaşanan sorun şikâyetçinin kendisinden kaynaklanmasa bile, UBYT
              Programı Uygulama Esasları gereğince WOS numarası olmadan ve
              internet dışındaki başka bir yolla veya son başvuru tarihinden sonra
              temin ettiği WOS numarası ile başvuru yapmasının idare tarafından
              reddedilmesinde hukuka aykırılık bulunmamaktadır.

                 31) Diğer bir anlatımla, idarenin işlemlerinde anayasa, kanun, tü-
              zük, yönetmeliklere aykırı bireysel idarî işlem yapmaması hukuk dev-
              letinin gereği olup, idarenin kanuna bağlılığı ilkesinin bir sonucudur.
              Bu bağlamda, idari fonksiyon yerine getirilirken mevzuat hükümlerin-
              de yer alan şartların sağlanmış olması bireyler açısından zorunluluk
              olduğu kadar idare açısından da bu şartların varlığının aranması idari
              işlemin tesisi için de zorunlu olup, şartların yokluğu durumunda ida-
              renin bireysel idari işlem talebini reddetmesinin hukuka uygun olduğu
              açıktır.

                 E. İnsan Hakları Yönünden Değerlendirme
                 32) 2709 sayılı T.C. Anayasasının “Kanun Önünde Eşitlik “başlıklı
              10 uncu maddesinde ifadesini bulan kanun önünde eşitlik ilkesinin,
              Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinin 13 üncü maddesindeki etkili baş-
              vuru hakkının ve 17 inci maddesindeki hakları kötüye kullanma yasa-
              ğının ihlal edildiğine dair herhangi bir bulgu ve bilgiye rastlanmadığı
              gibi şikâyet konu olayda insan hakları ihlaline de rastlanmamıştır.





            500   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   496   497   498   499   500   501   502   503   504   505   506