Page 214 - Sporda Hak İhlalleri ve Denetim
P. 214

SPORDA HAK İHLALLERİ VE DENETİM


             Denetçiliği Kurumu için, bahse konu alanın denetiminde Anayasal bir engelin bulunmadığı…”
             belirtilerek TFF’ye bildirilmiştir.
             12.3. Konu, 5894 sayılı Kanun ve Kanunun uygulanması amacıyla Genel Kurul tarafından çıkartılan
             TFF Statüsü açısından değerlendirilecek olursa, TFF’nin kamusal niteliğinin ağır bastığı
             görülmektedir. Konunun detaylarına, Kamu Denetçiliği Kurumunun 31/03/2017 tarih ve E.2734
             sayılı Kararında ayrıntılı bir şekilde yer verilmiş olmakla birlikte, yine 12 no’lu paragrafta yer
             verilen Kurumumuz yazısında; “TFF’nin kanunla kurulmuş bir yapı olduğu ve kanuni
             ayrıcalıklardan yararlandığı…” ifade edilerek Yüksek Seçim Kurulu Başkanlığının 01/02/2015
             tarihli ve 107 sayılı “… Türkiye Futbol Federasyonunun kanunla kurulmuş bulunması ve kanunla
             kamu gücüne ait bir takım yetkileri kullanması imkânı tanınmış olması karşısında kamu kurumu
             niteliğinde olduğuna…” ilişkin kararı hatırlatılarak Federasyonun, 6328 sayılı Kanunun 3’üncü
             maddesindeki “idare” tanımı içinde yer aldığı ifade edilmiştir.
             12.4. Nitekim burada da bir kez daha tekrar etmek gerekirse, Anayasanın 58’inci ve 59’uncu
             maddeleri, 5894 sayılı Kanunun amacını ve ulaşılmak istenen hedefleri ve gerekçeleri, mezkûr
             Kanun ile TFF’ye yüklenilen görev ve sorumluluklar, gerek TFF gerekse ilk derece hukuk
             kurullarının kaynağının Kanun olması, TFF’nin Uluslararası Futbol Federasyonları Birliği (FIFA) ve
             Avrupa Futbol Federasyonları Birliği (UEFA) nezdinde uyum ve uyma yükümlülüğü ile
             milletlerarası alanda temsil görevinin bulunması, Futbol sporunu ulusal düzeyde yürütme ve
             düzenleme yetkisini, buna bağlı olarak ulusal düzeyde futbol süjeleri üzerinde etki doğuran, futbola
             ilişkin bağlayıcı nitelikte düzenleme yapma yetkisini tek başına elinde bulundurması, TFF’ye
             yüklenilen milli ödev ve sorumlulukların varlığı gibi unsurlar TFF’nin kamu gücünü ve yetkisini
             kullanan tekel niteliğini haiz kamu hizmeti gören bir kuruluş olduğunun açık ifadesidir. Dolayısıyla,
             TFF’nin aksi yöndeki nitelemeleri ve 6328 sayılı Kanun karşısında KDK’nın bilgi ve belge
             taleplerine karşı sergilemekte olduğu tutum yasal dayanaktan yoksundur.
             13. Kurumumuza başvuran TFF Yönetim Kurulu eski üyesi Yaşar AŞÇIOĞLU; TFF Statüsü ve ilgili
             Talimatta PFDK ve Tahkim Kurulunun Yönetim Kurulu üyeleri hakkında yargılama yapılabileceği
             yönünde açık hüküm bulunmadığı, PFDK ve Tahkim Kurulu üyelerinin Yönetim Kurulu üyeleri
             tarafından seçilmesi, söz konusu Kurulların Yönetim Kuruluna bağımlılığı nedeni ile hakkında
             anılan Kurullar tarafından ceza verilemeyeceği, cezaya konu fiillerin suç teşkil etmediği, haberleşme
             hakkı ihlali olduğu, hiçbir itirazının TFF tarafından dikkate alınmadığı iddiaları ile 13 no’lu
             paragrafta sayılı cezaların yok hükmünde olduğunun tespitinin yapılmasını talep etmektedir.
             14. Başvuran, Yönetim Kurulu üyeliğine 25/06/2015 tarihinde seçilmiş, 07/06/2017 tarihinde istifa
             etmiştir. Yönetim Kurulu üyeliği görevini sürdürmekte iken PFDK tarafından aşağıda sıralanan
             disiplin cezaları ile isnat edilmiştir.
             14.1. TFF PFDK’nın 27/10/2016 tarihli E: 2016/2017-200 ve K: 2016/2017-315 sayılı kararı ile
             başvuranın bir başka TFF Yönetim Kurulu üyesine “whatsapp” üzerinden yollamış olduğu “Tlf da
             söylemek istemedim Yıldırım Bey e söyle Artık onun takım arkadaşı Değilim Konya’da veya başka
             bir yerde bana selam vermesin istemiyorum”, “Rica ediyorum senden bunu söyle lütfen”, “TFF de
             yıldırım beyle dostluğum bitmiştir nokta TFF bitince arzu ederim ki Dostluğumuz devam eder Karar
                    5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu’na uygun olarak Güvenli Elektronik İmza ile üretilmiştir. Evrak teyidi
                    https://ebys.ombudsman.gov.tr/sorgu/sorgula.aspx adresinden A2GO-YK0T-83HA kodu ile yapılabilir.
                                              9 / 28








         214   2 MART 2018, ANKARA
   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219